19.08.2019 Beograd

UNS: Uprkos merama upozorenja REM-a, RTV Pančevo dobilo dozvolu za novu televiziju

UNS: Uprkos merama upozorenja REM-a, RTV Pančevo dobilo dozvolu za novu televiziju Foto: pixabay
Udruženje novinara Srbije (UNS) saopštilo je danas da je Regulatorno telo za elektronske medije (REM) izdalo licencu za rad televiziji "Dunav", čiji je osnivač preduzeće Radio-televizija Pančevo (RTV Pančevo), koja je i vlasnik istoimenog radija i televizije.

To udruženje je navelo da je REM dao RTV Pančevu dozvolu za televiziju "Dunav", iako joj je prethodno izrekao mere upozorenja zbog kršenja zakona.

"Televizija Pančevo pokriva signalom teritoriju sedam lokalnih samouprava, a televizija 'Dunav' još 23 opštine i grada u Vojvodini. Obe televizije imaju istog urednika, Miroslava Milakova, kao i vlasnika, kruševačkog biznismena Radoicu Milosavljevića", navodi se u saopštenju UNS-a.

Na sajtu REM-a navodi se da je televizija "Dunav" dobila dozvolu 24. aprila ove godine, kao i da emituje program u zoni Crveni čot.

"RTV Pančevo je još jednu televizijsku frekvenciju dobilo nakon što je Savet REM-a izrekao dve mere upozorenja televiziji Pančevo zbog vređanja novinara portala Pančevo Si Ti Nenada Živkovića i predsednice Višeg suda u Pančevu Stanke Simonović", dodaje se u saopštenju UNS-a.

Televizija "Dunav" u zoni Crveni čot pokriva 23 lokalne samouprave - Bač, Bačku Palanku, Bački Petrovac, Bečej, Beočin, Bogatić, Inđiju, Irig, Kulu, Mali Iđoš, Novi Sad, Odžake, Pećince, Rumu, Srbobran, Sremsku Mitrovicu, Sremske Karlovce, Staru Pazovu, Šid, Temerin, Titel, Vrbas i Žabalj.

"Televizija Pančevo ima pokrivenost, kako stoji na sajtu REM-a, u zoni Vršac koja obuhvata: Alibunar, Bela Crkva, Plandište, Sečanj, Vršac i lokalno područje Pančeva. Nakon upozorenja REM-a, RTV Pančevu i rekordan iznos na medijskom konkursu", naveo je UNS.

To novinarsko udruženje istaklo je da je Savet REM-a izrekao u martu ove godine dve mere upozorenja RTV Pančevu zbog povreda odredbi Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga.

"Kako stoji u obrazloženju prvog upozorenja televizija Pančevo je emisijama u februaru ove godine emitovala 'uvredljive komentare' na račun novinara sajta Pančevo Si Ti Nenada Živkovića. UNS je u februaru ove godine protestovao zbog priloga ove televizije u kojem je Živković nazvan 'klasičnom lažovčinom', 'smradom', 'separatistom', 'dangubom', 'licemerom'..., nakon što je on govorio na protestu građana u Pančevu", podsetii je UNS.

Drugo upozorenje Saveta REM-a izrečeno je RTV Pančevu po prijavi predsednice Višeg suda iz tog grada Stanke Simonović zbog toga što su na internet stranici te televizije objavljeni tekstovi "u kojima su iznošeni navodi o nestručnosti, nemoralnom i nezakonitom" postupanju Simonović.

"Uprkos izrečenim merama REM-a na ovogodišnjem konkursu za sufinansiranje medijskog sadržaja u Pančevu RTV Pančevo je direktno i preko produkcija dobilo rekordnih 139.000 evra. U Pravilniku za sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja navodi se da komisija koja ocenjuje projekte treba da se vodi kriterijumom da li su učesniku konkursa u poslednjih godinu dana izrečene mere od regulatornih tela, odnosno od REM-a i Saveta za štampu", dodaje UNS.

autor: JU izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
AMSS secondary
Najvesti
Vesti.rs
Zlatiborac
medijska pismenost
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side