15.10.2015 | 14:00h ► 14:30h Beograd

Tužilaštvo još uvek bez odluke o slučaju pada helikoptera

Tužilaštvo još uvek bez odluke o slučaju pada helikoptera Foto: prtscr ytb
Sedam meseci nakon pada transportnog helikoptera Vojske Srbije, u kojem je poginulo sedam ljudi, Više javno tužilaštvo u Beogradu još nije odlućilo o mogućem podizanju optužnice i krivičnom postupku u ovom slučaju.

"U ovom trenutku ne mogu ništa više da vam kažem o istrazi ili daljim koracima. Tako je, kako je", kazala je agenciji Beta portparol tužilaštva Tatjana Sekulić.

Helikopter Vojske Srbije Mi-17 srušio je 13. marta nešto pre ponoći u širem rejonu aerodroma "Nikola Tesla" u Surčinu, na povratku iz Raške odakle je prevozio životno ugroženu bebu iz Novog Pazara.

U letelici su poginuli pilot major Omer Mehić, pilot kapetan Milovan Đukarić, zastavnik Nebojša Trajić, mehaničar Ivan Miladinović, lekar Dževad Ljajić, anesteziolog Miroslav Veselinović i beba iz porodice Ademović.

U javnosti se vodila rasprava o tome zbog čega je helikopter, uprkos složenim meteorološkim uslovima, pokušao sletanje na beogradski civilni aerodrom a ne na vojni aerodrom u Batajnici ili heliodrom kod Vojnomedicinske akademije na Banjici, kao i ko je odlučio da se leti za Beograd a ne za Kragujevac, Niš ili Kraljevo.

 

Malinović: Ćutanje tužilaštva o helikopteru navodi na sumnju

Nekadašnji zamenik komandanta Ratnog vazduhoplovstva i PVO, brigadni general u penziji Sreto Malinović izjavio je da mu se čini da je sedam meseci suviše dug period da se Tužilaštvo oglasi povodom pada vojnog helikoptera u kojem je poginulo sedam ljudi i dodao da to navodi na sumnju u nezavisnost rada Tužilaštva.

"To ne samo da javnost, naročito stručnu, navodi na sumnju u nezavisnost rada Tužilaštva, nego kod porodica poginulih izaziva ogorčenost, a ljudima iz letačke profesije obezvređuje spremnost na žrtvovanje u nekoj sličnoj ili opasnijoj situaciji", rekao je Malinović u intervjuu za list Vreme.

Helikopter Vojske Srbije Mi-17 srušio se 13. marta nešto pre ponoći u širem rejonu aerodroma "Nikola Tesla" u Surčinu, na povratku iz Raške odakle je prevozio životno ugroženu bebu iz Novog Pazara.

U padu je poginulo sedam ljudi. U javnosti se vodila rasprava o tome zbog čega je helikopter, uprkos složenim meteorološkim uslovima, pokušao sletanje na beogradski civilni aerodrom a ne na vojni aerodrom u Batajnici ili heliodrom kod Vojnomedicinske akademije na Banjici, kao i ko je odlučio da se leti za Beograd a ne za Kragujevac, Niš ili Kraljevo.

Brigadni general u penziji Sreto Malinović je dodao da ga je, takođe, neprijatno iznenadilo, kako je rekao, odsustvo hrabrosti čelnih ljudi države i lanca komandovanja vojskom da brzo preduzmu mere iz svoje nadležnosti, za šta su imali dovoljno činjenica koje ih obavezuju na postupanje.

"To je sigurno uzdrmalo poverenje pripadnika vazduhoplovstva i Vojske Srbije u svoje pretpostavljene i stvorilo im osećaj nezaštićenosti", rekao je Malinović.

On je podsetio da su prvi put, verovatno usled pritiska javnosti, objavljeni svi dokumenti, prilozi i transkripti vezani za nesreću ali da je neshvatljivo da se među njima ne nalaze transkripti razgovora mobilnim telefonima između inicijatora, naredbodavaca i izvršilaca tog leta za Rašku.

Govoreći o najavljenim nabavkama za Vojsku Srbije po dva helikoptera ruskog proizvođača Mi-17 i Erbasovog "Super puma", Malinović je rekao da je "Super puma" dobar helikopter sa sofisticiranom opremom ali da je znatno skuplji od Mi-17, koji važi za letelicu sa najboljim odnosom između cene i kvaliteta, zbog čega je najtraženiji u svojoj klasi.

On je, takođe, ocenio da vojska, uz sve postojeće kadrovske i tehničke poteškoće, nema interes da joj se pridodaje još jedan tip helikoptera, koji dodatno usložnjava obuku, održavanje i remont, dok za Mi-17 već postoji obučeno ljudstvo i remontni kapacitet za srodne letelice.

"Zato ne verujem da je predlog ili zahtev za kupovinu dve 'Super pume' potekao iz Komande RV i PVO kao taktičkog nosioca. Pre bi se moglo reći da je to produkt lobiranja određenih poslovnih krugova a ne isključujem ni mogućnost da se radi o politički uslovljenoj odluci da se pređe na novu, zapadnu tehniku", rekao je on.

Sreto Malinović je bio zamenik komandanta RV i PVO, kao i ratni komandant 98. jurišnog avijacijskog puka koji je 1999. godine leteo sa aerodroma Lađevci kod Kraljeva.

autor: VV izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
novinarnica svuda
AMSS secondary
Najvesti
Vesti.rs
Zlatiborac
Belex eng
medijska pismenost
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side