Ne davimo Beograd: Rešenja predviđena planom šinskih sistema zaobilaze potrebe građana
06.03.2020 Beograd

Ne davimo Beograd: Rešenja predviđena planom šinskih sistema zaobilaze potrebe građana

Ne davimo Beograd: Rešenja predviđena planom šinskih sistema zaobilaze potrebe građana Foto: Pixabay
Inicijativa Ne davimo Beograd podnela je danas primedbe na plan šinskih sistema uz ocenu da rešenja predviđena tim planom zaobilaze potrebe građana Beograda, saopšteno je iz te organizacije.

"Od ogromnih ulaganja koja metro podrazumeva, a koja će iz svog džepa platiti građani, korist će imati samo investitori bliski vlasti, čija gradilišta povezuje ova nova verzija trase metroa", piše u saopštenju.

Ističu da planirana trasa u potpunosti zaobilazi ključne tačke od interesa za građanke i građane, odnosno ne ide kroz gusto naseljena područja, na njoj nisu ni fakulteti, srednje škole ili javne institucije, nije ni blizu glavne železničke stanice Prokop ili autobuske stanice. Planirana trasa ne seče se ni sa železničkim centrima u kojima se raznovrsni međunarodni, regionalni, lokalni i vozovi BG voza susreću, poput stanica Vukov spomenik ili Novi Beograd, niti ide pored Kliničkog centra Srbije.

"Predlog Ne davimo Beograd je da prva trasa metroa ostane potez Zemun - Ustanička.

Što se tiče trase koju je gradska vlast izabrala kao prioritetnu, naš zahtev je da ona mora povezivati ključne tačke poput Kliničkog centra Srbije, glavne železničke stanice Prokop i stanice Vukov spomenik. Smatramo da su predložene nove stanice "Sajam" i "Makenzijeva" potpuni promašaj i tehnički i finansijski. Zahtevamo takođe da se nikako ne odustaje od dela trase koji prolazi kroz naselja na Ibarskoj magistrali, a koji bi značio ogromnom broju građana", naveli su.

Oni su ocenili da je vlast dužna da odgovori na ova pitanja: Kolika je razlika u ceni izgradnje predložene linije u odnosu na prethodni plan koji je predlagao skroz drugi pravac? Kako će ovaj plan uticati na pitanje zagađenja u Beogradu? Kako će ovaj plan uticati na smanjenje saobraćajnih gužvi i broja automobila i kako će ovaj plan uticati na smanjenje dužine putovanja javnim prevozom?

autor: AP izvor: Beta
Ostavi komentar (1) Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
  • 6.03.2020, 13:51h petar (1)

    Bravo, tačno tako, Prokop, Klinički centar i Slavija, moraju biti u mreži metroa.

Pročitajte i...
Preporuke prijatelja