25.05.2018 Beograd

Janković (OEBS): Nova medijska strategija Srbije mora predvideti troškove

Janković (OEBS): Nova medijska strategija Srbije mora predvideti troškove Foto: Media Centar Beograd
Šefica Odeljenja Misije OEBS u Sriji za medije, Gordana Janković izjavila je danas u Beogradu da nova medijska strategija Srbije (do 2023.) mora da bude u skladu s Uredbom o planskom sistemu Srbije, koja zahteva izračunavanje troškova sprovođenja strategije, i dodala da je prethodni nacrt povučen i zbog toga što njije bio usklađen s tom Uredbom.

Ona je na skupu o novoj medijskoj strategiji, priređenom u Skupštini Srbije, najavila da OEBS u izradi ove strategfije neće biti samo posmatrač (monitor), već posrednik u izradi (facilitator) i da će insistirati na transparentnosti i otvorenosti procesa i izrazila očekivanje da će se novinarska i medijska udruženja u narednih nekoliko nedelja dogovoriti s premijerkom Anom Brnabić o procesu i radnoj grupi za izradu te strategije.

Janković je dodala da vlast očekuje da se strategija napravi do kraja godine, kako bi se reflektovala na izveštaj Evropske komisije.

Predstavnica Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Tamara Filipović rekla je da je medijski pluralizam ugrožen, naročito na lokalnom nivou, gde je prema njenim rečimo došlo do "partijske privatizacije" medija, da su novinari ekonomski i bezbednosno ugroženi i da država treba da bude korektiv tržišta koji će omogućiti pluralizam, bez diskriminacije nekoga zbog uređivačke politike.

"Novinari su sve slabije plaćeni, njihov ekonomski položaj je sve lošiji, uglavnom rade na ugovore o honorarnom radu, plate su niske i kasne", rekla je Filipović.

Dodala je da država ne sme da se meša u sistem samoregulacije i da Regulatorno telo za elektronske medije (REM) treba da postoji, ali da je potrebna njegova reorganizacija.

Filipović je rekla treba ići u pravcu nezavisnosti finansiranja javnih servisa i odvajanja uredničke od upravljačke funkcije u tim medijima.

Predstavnica Balkanske istraživačke mreže (BIRN) Tanja Maksić rekla je rekla je da je pitanje sufinansiranja medija veoma važno za strategiju, za koje se godišnje izdvaja oko dve milijarde dinara iz budžeta, ali da su konkursi za sufinansiranje postali "generator korupcije" i da je potrebno promeniti pravila o sprovođenju konkursa.

Ona je rekla da treba urediti sistem javnih nabavki i ograničiti ih, jer se one često koriste umesto konkursa za sufinansiranje medija.

Predstavnik Biroa za društvena istraživanja Zoran Gavrilović rekao je da se novac sa konkursa zloupotrebljava za propagandu, umesto da se koristi informisanja i jer se često troši nezakonito.

Državni sekretar u Ministarstvu kulture i informisanja Aleksandar Gajović rekao je da ne zna kakva će biti nova strategija, kakav će biti kvalitet tog procesa i rešenja, već će to znati kada ona bude napisana i kada je pročita, navodeći da i nije upoznat dokle se stiglo u procesu pisanja novog dokumenta.

"Zna se da će se Medijskom strategijom do 2023. godine utvrditi smernice razvoja javnog informisanja sa ciljem jačanja uspostavljenih demokratskih odnosa i podizanja kvaliteta informisanja građana, zasnovana na Ustavu i dokumentima Ujedinjenih nacija, Saveta Evrope i Evropske unije", rekao je Gajović.

autor: AP izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
Budimo Pametni
AMSS secondary
Najvesti
Vesti.rs
Zlatiborac
Belex2018
medijska pismenost
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side