Intervju Lijana Stanković: Beograd u Michelin vodiču
28.02.2020 Beograd

VideoIntervju Lijana Stanković: Beograd u Michelin vodiču

Intervju Lijana Stanković: Beograd u Michelin vodiču Foto: Novi magazin / Đurađ Simić
Sajam turizma jedan je od najposećenijih u zemlji, četvorodnevni defile turista koji hrle do svoje letnje destinacije s popustom. Međutim, pitanje je koliko njih dolazi na Sajam da bi rezervisali smeštaj u Srbiji i šta je to što bi trebalo da privuče turiste da umesto preko granice, kofere ponesu u neku od ovdašnjih planina, banja, avantura-parkova?


Turistička organizacija Srbije imala je i ove godine zapaženu promociju na Sajmu. Kakvi su utisci?

Srbija je od 20. do 23. februara bila centar turističkog sveta jer je više od 900 izlagača bilo na 42. Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu. Turistička organizacija Srbije je novim sloganom "Izaberisvojuavanturu! #vidisrbiju, predstavila turističku ponudu Srbije. Na našem štandu je sva četiri dana bila gužva, bilo je mnogo zainteresovanih za odmor u Srbiji, tražili su preporuke, mape i brošure koje imamo za putovanja po našoj zemlji. Predstavili smo i drugo izdanje Kataloga seoskih turističkih domaćinstava u kojem je preko dve stotine kategorisanih seoskih turističkih domaćinstava u kojima uz poznatu gostoljubivost domaćina možete iskusiti svu raznolikost seoske Srbije. Utisak je da turiste sve više zanima drugačiji odmor, beg od svakodnevice i uživanje u prirodi uz neku aktivnost – od šetnje do planinarenja, pa je u skladu s tim i naša kampanja za ovu godinu.

Šta je bilo u fokusu TOS-a?

U fokusu TOS-a je ovogodišnja promotivna kampanja koju smo nazvali “Avantura duha”. Osim promocije kulturnog nasleđa, kroz taj koncept predstavljamo i ostale turističke proizvode – gradske odmore, gastronomiju, manifestacije, aktivni odmor, odmor na selu, spa i velnes.

Veliko interesovanje na našem štandu izazvao je kaleiTOSkop, koji je posetiocima omogućio da zakorače u najlepše predele Srbije i fotografišu se.

To nije sve. Organizovani su i performansi, druženje s najmlađima…
Mesto više tražilo se i tokom boravka beogradske street art umetnica The Kraljice Vile (TKV), koja je posetiocima našeg štanda približila ovu vrstu umetnost tako što je na majicama koloritnim sprejevima oslikavala motive iz Srbije. Najmlađi su imali priliku da urade i kratkotrajnu tetovažu s turističkim motivima Srbije.
Na štandu TOS-a priređena je i izložba Narodnog muzeja, koja je deo velike izložbe “100 godina Trebeništa”, koja će zvanično biti otvorena u maju.

Posebno je zanimljiva priča o Michelin vodiču. O čemu se radi?

Direktorka TOS-a Marija Labović je tokom sajma predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću i potpredsedniku Vlade Srbije Rasimu Ljajiću uručila Le Guide Vert Week&GO – posebno izdanje čuvenih turističkih Michelin vodiča koji se fokusiraju na kraće boravke u većim gradovima sveta, a koji će zvanično biti promovisan u Francuskoj od aprila ove godine. U oktobru 2019. autori ovog vodiča boravili su u Srbiji u cilju objavljivanja izdanja o Beogradu 2020, koje uključuje i turističke informacije o Novom Sadu kao mogućem jednodnevnom izletu izvan prestonice. Michelinovi vodiči, čija prva izdanja datiraju iz 1926, danas broje preko 174 naslova – ukupno 73 zemlje, a od 2010. imaju i tematski sajt za putovanja, kao i aplikaciju na App Store. Srbija je tako postala još bliža svetskim putnicima.

Koliko je za TOS značajno da srpske turiste privuče na ovdašnje turističke destinacije i makar deo putovanja preusmeri sa inostranstva u domaći turizam?

Podaci o broju dolazaka i noćenja turista u Srbiju za 2019. ukazuju da je u turističkom smislu prošla godina bila rekordna, s najboljim rezultatima dosad. U Srbiji je tokom prošle godine boravilo 3.689.983 turista, što predstavlja rast od osam odsto. Od tog broja 1.846.551 bili su strani turisti, a 1.843.432 domaći. To je prvi put da je broj stranih gostiju premašio domaće, a tako visok procenat rasta svrstao nas je i u vrh skale Evropske turističke komisije, čija smo članica. Kada pogledamo prethodne godine, videćemo da broj domaćih turista raste.

Kolika je uloga vaučera koje država dodeljuje već nekoliko godina?

Značajna. Ove godine čak je odobreno novih 60.000 vaučera, pa je tako ukupno 160.000 vaučera opredeljeno građanima iz Srbije za odmor u zemlji. To je najviše što je dosad opredeljeno za taj vid podsticaja domaćem turizmu. Najtraženije destinacije su Sokobanja, Zlatibor, Vrnjačka Banja, Sijarinska banja, Ribarska banja… Kada svemu tome dodamo i činjenicu da je planinski turizam u Srbiji uveliko zaživeo, osim Zlatibora i Kopaonik, Stara planina i Divčibare beleže odlične rezultate, imamo sve razloge da verujemo da će domaći turisti biti još više zainteresovani za odmor u Srbiji. Značajne rezultate beleže i naši gradski centri i nautički turizam. Podsetiću vas da je završen projekat obnove Golubačke tvrđave na Dunavu, kao i Ramska tvrđava u Velikom Gradištu.

Kancelarija EU u Srbiji uložiće 16,5 miliona evra u razvoj srpskog turizma, s posebnim akcentom na Donje Podunavlje i Istočnu Srbiju. O čemu se radi?

U fokusu tog projekta je osam gradova i opština, a cilj je i da se poboljšaju i predstave lokaliteti kulturnog nasleđa kao što su Feliks Romulijana, Fetislam tvrđava i Rajačke pimnice. Nacionalni investicioni plan Srbije takođe predviđa ulaganje od 10 do 12 milijardi evra u narednih pet godina u komunalnu, saobraćajnu, energetsku, digitalnu infrastrukturu, kao i u turizam – od zdravstvenog do vodnog turizma, koji obuhvata pumpe na vodi, pristane, marine, ali i uređenje plaža. Sve to će Srbiju učiniti još privlačnijom kako za domaće tako i za strane turiste, koji će lako i brzo moći da se prevezu sa jedne na drugu lokaciju, koje će imati svu neophodnu turističku infrastrukturu i signalizaciju.

Kakvi su planovi TOS za ovu godinu?

Ove godine planiramo globalnu i lokalnu promotivnu kampanju. Prateći najnovije trendove u turizmu, planiramo intenzivne kampanje na društvenim mrežama. Srbiju ćemo promovisati i na vodećim svetskim medijima kao što je BBC, nastavićemo kampanju i na Trip Advisoru, ali planiramo i veoma sadržajnu kampanju kroz događaje u Srbiji i regionu.

Očekujemo da će u 2020. u Srbiji biti više turista iz Indije jer smo se se na tom tržištu prvi put predstavili prošle godine. Poseban prioritet za nas će imati Rusija, Nemačka, Francuska, Turska i zemlje regiona.

Organizovaćemo studijske posete Srbiji za novinare i blogere iz čitavog sveta, kao i za organizatore putovanja. Učinićemo sve da celom svetu pošaljemo poruku da treba da #vidisrbiju.
 

autor: J.A.
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
novinarnica svuda
AMSS secondary
Najvesti
Vesti.rs
Zlatiborac
medijska pismenost
Novi magazin- nedeljnik Novinska agencija Beta AMSS side