Građanima i privredi Srbije na raspolaganju Kontakt centar inspekcija
23.05.2020 Beograd

Građanima i privredi Srbije na raspolaganju Kontakt centar inspekcija

Građanima i privredi Srbije na raspolaganju Kontakt centar inspekcija Foto: Pixabay.com
Građani i privrednici Srbije mogu onlajn i telefonom Kontakt centru republičkih inspekcija koji pokriva rad 44 inspekcije, da prijave nepravilnosti, a te prijave brzo se prosleđuju nadležnoj inspekciji na postupanje.

Kako je večeras objavila je TV N1, tokom šest nedelja rada Kontakt centru na telefon 011 6350 322 i putem sajta www.inspektor.gov.rs dnevno se javljalo više desetina prijava.

"U ovom periodu, dnevno je stizalo više od 70 različitih prijava, a nadležnim inspekcijama prosleđena je skoro polovina od ukupno pristiglih predmeta", rekao je rukovodilac Jedinice za podršku Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave Dragan Pušara.

Kako je objasnio, operateri i analitičari predstavku obrađuju i prosleđuju nadležnoj inspekciji.

"Ono što je kvalitet više jeste to što podnosilac predstavke, može da ostane anoniman, ali ukoliko se identifikuje, dobiće informaciju o sudbini njegove predstavke i biće obaveštavan elektronskim putem sve do ishoda inspekcijskog nadzora", kazao je Pušara.

Kako je dodao, u Kontakt centru se trude da građane jasno upute na nadležnosti ovih inspekcija.

"Kada je primimo mi je prosledimo na odgovarajući nivo lokalne inspekcije, u zavisnosti o kom se gradu ili opštini radi a stranku uputimo na nadležnost tog grada ili opštine", rekao je Pušara.

Na isti način funkcioniše i saradnja sa privredom, objanili su nadležni.

Državni sekretar Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave Zoran Kasalović kazao je da je nakon proglašenja pandemije korona virusa i potrebe za efikasnijim radom Kontakt centar je počeo da radi pre vremena.

"On je značajan zbog toga što sada građani i privrednici mogu bez puno lutanja i gubljenja vremena, kao i bez poznavanja nadležnosti određenih inspekcija, da brzo reaguju, prijave nepravilnosti ili nelojalnu konkurenciju i da Kontakt centar reaguje vrlo brzo dostavljanjem primedbi nadležnim inspekcijama na postupanje", istakao je Kasalović.

Iz Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave podsetili su da je reforma inspekcija deo je ukupne reforme javne uprave koju u Srbiji podržava Evropska unija.

Precizirano je da je Evropska unija sa tri miliona evra, kroz mehanizam sektorske budžetske podrške, finansijski podržala i modernizaciju inspekcijskog nadzora, a posebno izradu i objavljivanje kontrolnih lista svih republičkih inspekcija.

autor: KP izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
enovina
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
novinarnica svuda
AMSS secondary
Najvesti
Vesti.rs
Zlatiborac
medijska pismenost
Novi magazin- nedeljnik Novinska agencija Beta AMSS side