17.08.2019 Beograd

Bizlife: RTS još uvek prvi po prihodima uz veliki pad zarade, Pinku čista dobit od 10 miliona evra

Bizlife: RTS još uvek prvi po prihodima uz veliki pad zarade, Pinku čista dobit od 10 miliona evra Foto: Novi magazin / SA
Prihodi 40 najvećih medija u Srbiji porasli su u prošloj godini za sedam odsto, na 387 miliona evra, dok je Radio-televizija Srbije (RTS) i dalje vodeći na listi s približno pet miliona evra većim prihodima, preneo je portal Bizlife pozivajići se na regionalni portal Media daily.

Po prihodima, RTS je rekorder među javnim servisima u jugoistočnoj Evropi. To je već treća godina za redom da prihodi RTS-u rastu ali da istovremeno RTS ima veliki pad dobiti. U 2017. godini dobit je iznosila nešto više od 12 miliona evra, dok je u 2018. bila "mršavih" 1,3 miliona. Pri tome je smanjila i broj zaposlenih za 69 pa je sad zaposleno 2.927 radnika.

Kako taj portal navodi, drugi na listi je "Pink international" sa snažnim rastom prihoda za 14 miliona evra. Pink je očito imao sjajnu poslovnu godinu jer mu je rasla i dobit pa sad iznosi "respektabilnih" 10,2 miliona evra naspram 7,3 miliona evra 2017. Pink je povećao i broj zaposlenih na 730, daleko najviše od svih privatnih televizija na Balkanu.

Još dve televizije nalaze se na listi najvećih medija, Prva televizija s ozbiljnim porastom prihoda od 6,6 miliona evra nalazi se na trećem i "HD WIN", ćerka kompanija Telekoma Srbije, koji upravlja kanalima Arena sport, Superstar i još nekim drugim, nalazi se na četvrtom mestu. "HD WIN" ima skoro deset puta veće prihode od UMP-a (Sport klub) direktnog konkurenta na tržištu sportskih tv prava.

Prvi novinski izdavač na listi je "Ringier Axel Springer", izdavač Blic-a koji je zauzeo 5. mesto uz pad prihoda. Ringier daleko odskače od ostalih novinskih izdavača i iako mu padaju prihodi već treću godinu za redom ostvario je dobit od skoro milion evra.

Taj portal ističe da je najveći pad na listi zabeležila "Happy" televizija s padom prihoda od skoro 50 odsto i padom sa 11. na 16. mesto i novinski izdavač "Politika novine i magazini" čiji su se prihodi prepolovili pa je to rezultiralo padom sa sedmog na deseto mesto. Ozbiljan pad prihoda ima i "Adria Media" magazini koja je u 100 odsto vlasništvu "Adria Media Group".

Ni za N1 televiziju nije bila dobra 2018. godina. Osim što joj stagniraju prihodi, ta televizija gomila gubitke koji su u poslednje tri godine kumulativno narasli do 1,5 miliona evra.

S druge strane, kako piše taj portal, rast prihoda u 2018. godini imala je "Color media international" pod vodstvom Roberta Čobana, izdavača više magazina i nedeljnika poput Gloria, Story, Lepota i zdravlje i mnogi drugi. "Color media" prisutna je na svim tržištima Jugoistočne Europe i prilično se snažno širi.

Među portalima rast prihoda ima "Internet group", izdavač Telegrafa koji je skočio na listi sa 25. na 22. mesto. Telegraf "duva za vratom" Kuriru i Blicu u posećenosti portala i nalazi se na visokom 3. mestu.

autor: VV izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
AMSS secondary
Najvesti
Vesti.rs
Zlatiborac
medijska pismenost
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side