BIRODI: Izborni monitoring medija REM-a mimo međunarodnih standarda i praksi
25.05.2020 Beograd

BIRODI: Izborni monitoring medija REM-a mimo međunarodnih standarda i praksi

BIRODI: Izborni monitoring medija REM-a mimo međunarodnih standarda i praksi Foto: pixabay.com
Biro za društvena istraživanja (BIRODI) ocenio je danas je da se merenjem samo vremena, a ne i tonaliteta predstavljanja aktera u izbornom procesu, Regulatorno telo za elektronske medije (REM) opredelio da realizuje monitoring koji više sakriva nego što otkriva.


BIRODI smatra da REM metodologija za analizu sadržaja izveštavanja emitera, nije su skladu sa međunarodnim standardima (ODIHR, Venecijanska komisija i Direktorat za ljudska prava Evropske komisije), ali i praksama koje se poštuju u izborno-posmatačkim misijama.

BIRODI je podsetio da je pri izradi Pravilnika koji reguliše postupanju javnih servisa u toku izborne kampanje zahtevao primenu navedenih međunarodnih standarda, u delu koji se pre svega odnosi na analizu tonaliteta izveštavanja, ali to nije usvojeno.

Dosadašnji monitorinzi BIRODI-ja pokazuju ne samo izostanak medijskog balansa, već i dominaciju Aleksandra Vučića, koji se pojavljuje ne kao kandidat za narodnog poslanika, već kao marketinški akter.

Naime, kako je naveo BIRODI, Vučić je istovremeno predsednik stranke i Republike, a Zakonom o Agenciji za borbu protiv korupcije, predsednik Srbije je izuzet od funkcionerske kampanje, te je on jedini javni funkcioner koji može da se bavi legalno funkcionerskom kampanjom.

Iz navedenih razloga, metodološki i fenomenološki je opravadano meriti medijsku zastupljenost Vučiča kao predsednika Srbije, jer njegova dominantno pozitivna prisutnost u toj funkciji utiče na formiranje stavova birača da glasaju za izbornu listu gde je on izrazito vidljiv akter, a stranka čiji je predsednik u drugom planu.

REM je ranije saopštio da je u periodu od 11. do 15. maja izborna lista "Aleksandar Vučić – Za našu decu" bila zastupljena sa oko šest sati u predizbornom programu u medijima, dok je Savez za Srbiju učestvovao sa devet sati i 40 minuta.

REM tvrdi da je kod medija čiji je program praćen, 34 odsto vremena utrošeno na analitičare dok su Republička izborna komisija, Gradska izborna komisija, Nezavisno udruženje novinara Srbije, Transparentnost Srbija, poverenici i zaštitnici građana bili zastupljeni u skoro 13 odsto programa.

Prema podacima REM-a, među stranakama koje izlaze na izbore, izborna lista "Aleksandar Vučić – Za našu decu" bila je zatupljena 9,33 odsto vremena, Ujedinjena demokratske Srbija 5,86 odsto, a lista "Ivica Dačić – SPS-JS – Dragan Marković Palma" tri odsto vremena.

Stranke čije izborne liste Republička izborna komisija nije proglasila do 15. maja i stranke koje bojkotuju izbore u medijima bile su zastupljene 30,79 odsto od ukupnog vremena, saopštio je REM.

autor: IG izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
novinarnica svuda
AMSS secondary
Najvesti
Vesti.rs
Zlatiborac
medijska pismenost
Turisti?ka organizacija Srbije
Novi magazin- nedeljnik Novinska agencija Beta AMSS side