Automobil na vodu (VIDEO)
31.03.2012 Zaječar

VideoAutomobil na vodu (VIDEO)

Automobil na vodu (VIDEO)
Zaječarac Ljubiša Marković usavršio je uređaj za proizvodnju HHO gasa iz vode. Ovaj generator smanjuje potrošnju goriva do 60 odsto i povećava snagu motora. Novi magazin je proverio kako radi ovo malo čudo tehnike.

Zaječarca Ljubišu Markovića uopšte nije zabrinulo poskupljenje goriva. Taman da cene goriva još višestruko skoče, on će i dalje spokojno voziti svoj “ford taunus” od 1.600 kubika iz 1976. godine jer njegov auto ide – na vodu.

U stvari auto ide delimično na vodonik, koji njegov izum HHQ generator elektrolizom izdvaja iz vode i tako do 60 odsto štedi potrošnju fosilnog goriva.

U gradu Nikole Pašića, Svetozara Markovića, Mirka Cvetkovića i Zorana Radmilovića svi znaju za Ljubišu.

“A to onaj što napravio da mu auto ide na vodu. To ti je tamo u Vlačić, kad prođeš pored groblja pa pitaj”, kaže nam jedan Zaječarac.

Navođeni uputstvima meštana stižemo pred kuću ispred koje je parkiran stari teget “ford”. Otvorena hauba, a ispred garaže sedi brka i zamišljen nešto čačka. Prizor podseća na “Majstorsku radionicu” u kojoj je pod haube zavirivao drugi brkati Zaječarac, velikan srpskog glumišta Zoran Radmilović.

POGLEDAJTE SNIMAK:

Play

POVEĆAVA SNAGU MOTORA

“Eto, to vam je HHQ generator”, pokazuje nam na spravicu koja liči na kutiju od pleksiglasa sa prohromskim pločama i šrafovima.

Marković je svoj izum za koji je dobio medalju Ministarstva prosvete i nauke nazvao HHQ da ga ljudi ne bi mešali sa sličnim HHO generatorima. Za razliku od njih HHQ generator se ne zagreva prilikom rada, ali takođe proizvodi mešavinu vodonika i kiseonika, takozvani hidroksi gas (HHO). Ljubiša uključuje uređaj koji odmah počinje da peni – stvara mehuriće vodonika.

“Sprava je mala i staje ispred hladnjaka motora. Kada ga uključim, elektroliza počne da odvaja vodonik i kiseonik koje cevčicama sprovodim do posude u kojoj se nalazi elektrolit, voda i živa soda, i odatle ide u usisnu granu motora gde stvara burnu reakciju koja sabija klipove u motoru”, objašnjava Ljubiša.

Nema veze da li automobil ide na benzin, dizel ili plin, vodonik u motoru radi istu stvar – poboljšava sagorevanje goriva čime motor dobija na snazi za 30 odsto. Prilikom rada uređaja nema emisije štetnih gasova, štedi se mazivo i tako povećava vek motora, a potrošnja goriva može da se smanji od 20 do čak 60 odsto.

“Mom automobilu je potrošnja sa 8,5 pala na pet litara benzina, a prijatelju na njegovoj `mazdi` potrošnja je pala sa 10 na pet litara plina. “Mazda RX 7” ima “Vankelov” motor, bez klipova, i ona bi mogla da uštedi oko 80 odsto goriva. Da bi štedeo mora da se malo zavrne dotok goriva. Ako nećeš da štediš i ne zavrćeš dotok, onda će automobil da ide mnogo brzo, stalno će da te lepi za sedište. Kome je do brzine, može još da pojača dotok goriva i koliko god goriva dolazi, ono sve sagori, a automobil juri kao da je trkački. To bi možda dobro bilo za trke”, objašnjava nam Ljubiša mogućnosti ovog jednostavnog uređaja.

Vidi pronalazač da novinarima baš i nije jasno šta radi taj vodonik, kako smo u školi učili najlakši hemijski element, gas bez boje, mirisa i ukusa, bezopasan za čoveka i okolinu. Daje mi posudu sa vodom i malo sapunice, vadi crevo kroz koje vodonik ulazi u motor i stavlja ga u posudu sa mešavinom za kupanje. Mehurići počinju da brbore i prave penu na površini. Prinosi upaljač i odjednom – prasak. Jak, toliko prodoran da mi je desno uvo ceo dan sviralo “šizelu”. Nije baš moralo toliko da nam bude jasno, ali sada razumemo šta to vodonik radi kad se upali iznad klipa motora.

Sedamo u automobil da se provozamo “na vodu” i uverimo u rad motora. Prede, rekli bi stručnjaci. U toku lagane vožnje, od oko 30 na sat, Ljubiša menjač ubacuje u četvrtu brzinu. Svaki automobil bi pri takvom gafu počeo da se trese i ugasio bi se, ali ne i stari “ford” koji gura pogon na vodonik. Nastavio je da vozi sporo u četvrtoj brzini, kao da se ništa nije desilo. Auto normalno vuče i odlično ubrzava.  Ljubiša tvrdi da svaki auto sa ovakvim uređajem dok je u leru troši samo vodonik.

BESKORISNA UPUTSTVA S INTERNETA

Pre nego što je napravio svoj prvi HHO generator Ljubiša je pokušao da ovaj uređaj napravi sledeći uputstva sa interneta, ali nije išlo kako treba. Stalno je nešto falilo i on je onda razmišljao još dve godine da bi došao do svog izuma koji je funkcionisao baš onako kako treba. Svoj prvi HHQ generator napravio je pre tri godine. Od tada je napravio nekoliko komada i sve ih isprobao. Na njegov izum već vozi nekoliko ljudi, a kaže da ga ljudi stalno zovu, dolaze i interesuju se da li bi mogao da im napravi jedan.

Ovo malo čudo dosta ljudi pokušava da napravi, mnogi su napravili sličan sistem,  mnogi pokušavaju da iskopiraju Ljubišin izum, ali njemu ne pada na pamet da ga patentira. Kaže “ko će sa tim da se aka, odakle mi tolike pare, ma znaš šta ja mogu sa 3.500 evra da uradim, još procedura zna da potraje od dve do pet godina”…

“’Oću nekome da to besplatno dam da pravi. ‘Ću da dam za džabe kako se pravi generator, ako je neko spreman da uloži u serijsku proizvodnju, a ja bi se zadovoljio nekim malim procentom od zarade. Taj bi sigurno mogao da proda više od 1.000 komada godišnje. Kada bi se serijski proizvodio aparat bi mogao da košta možda 10.000 dinara”, otkriva brkati pronalazač zavaljen u baštensku stolicu ispred svog automobila u pozi a la Tesla ispod munja.

Kaže ne sekira se zbog kopija koje su se pojavile po raznim gradovima u Srbiji jer one vuku mnogo struje, čak 30 ampera, dok njegovo “sokoćalo” radi na od četiri do 12 ampera.

“Većinom su ti uređaji koji se prodaju topli generatori kod kojih para izlazi na auspuh. Moj generator pripada kategoriji hladnih ćelija, a jedinstven je i po tome što moj sistem ima samo jednu bocu u kojoj voda pri kočenju miruje i ne može da se prelije. Ostali imaju po dve boce.”  

U slučaju Ljubišinog izuma voda u sistemu se menja kada požuti, obično posle 500 ili 600 pređenih kilometara, a u toplim uređajima voda isparava i mora da se dosipa na nekoliko sati. Ljubišin sistem kao elektrolit koristi destilovanu vodu pomešanu sa živom sodom, a topli uređaji umesto žive sode koriste kalijum-hidroksid.

autor: Ratko Femić izvor: Novi magazin
Ostavi komentar (9) Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
  • 5.09.2016, 14:37h SASA (6)

    IMALI NEKO NJEGOV BROJ DA MI POSALJE

  • 30.06.2016, 08:02h dragan (6)

    Verujem u HHo molim vas za email od gospodina Ljubise ili telefo hocu da kupim ovaj suvi HHo. Hvala dragan Vrsac

  • 7.06.2015, 14:13h smrtnik (1)

    Daj te bre ljudi neki konkretan dokaz o tom HHO generatoru.Koliko se voda trosi, posto se benzin ne trosi?? Koliko je meni poznato, auto se moze voziti pod vodu, nad vodu i kroz vodu. Na vodu, na zalost ne moze.

  • 21.01.2014, 05:49h cuki

    Dex. Sve je to lepo i taj HHO je super, ali koliko ima dobrih strano toliko ima i losih. Jako je eksplozivan i nestabilan gas, nije kao plin da ga osetis kad negde curi ili pusta. Ljudi su gubili glave zbog te igre. I preporucujem da se ugradi vodonik u ovlascen servis a Ljubisine "hladne celije" ugraditi nakon toga.

  • 6.03.2013, 18:43h DeX (6)

    Nikako mi ne ide u glavu kako HHO generator može povećati snagu na primer benzinskog motora,kad vodonik gori na 1900 stepeni Celzijusa,a benzin na 2000...??? ‚‚Nema veze da li automobil ide na benzin, dizel ili plin...''-kako nema veze,kad vodonik,koji je malo slabiji od benzina,ne može da da istu količinu energije kao i dizel?! I još,ne shvatam šta će nam ovakvi generatori,kad možemo potrošnju benzina da smanjimo na 0?! kako? pa,umesto što bušimo naftu iz zemlje,možemo da elektrolizujemo vodu iz mora i okeana... 71% zemlje je voda,a sagorevanjem vodonika se opet dobija voda,tako da,u suštini,ništa ne ttrošimo...Mislim da bi bilo bolje da se elektrolizuje voda i kompresuje u boca,isto kao i TNG,nego da se HHO dodaje benzinu,jer ako u automobilu sagoreva samo HHO,zagađenje atmosfere je čista 0 a ako se HHO dodaje benzinu,ipak postoji zagađenje...

  • 16.11.2012, 03:09h Nikola (5)

    to mora da bude ekstra dobro odradjeno . Ako bi se slucajno zapusila nekako cev koja dovodi gas na 1-2 minuta ... ode ceo auto u vazduh

  • 3.10.2012, 17:59h REDAKCIJA (11)

    Potražite ga u imeniku

  • 3.10.2012, 17:43h ljubisa (20)

    kako mogu da stupim u kontakt sa ovim pronalazacem zbog poslovne ponude???

  • 10.04.2012, 18:39h Goce (37)

    kako mozhi da se najdi coeko?

Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
novinarnica svuda
AMSS secondary
Najvesti
Vesti.rs
Zlatiborac
medijska pismenost
Turisti?ka organizacija Srbije
Novi magazin- nedeljnik Novinska agencija Beta AMSS side