12.10.2017 Ljubljana

Slovenija 2030. godine počinje da izbacuje automobile s motorima na benzin i dizel

Slovenija 2030. godine počinje da izbacuje automobile s motorima na benzin i dizel Foto: Youtube
Vlada Slovenije je danas odlučila da će od 2030. godine početi da eliminiše automobile s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

"Od 2030. godine više nećemo dozvoljavati prvu registraciju vozila s klasičnim motorima, kakvi su danas", rekao je posle prihvatanja "Strategije o alternativnim gorivima u transportu" šef Službe za održivu mobilnost i saobraćanu politiku Ministarstva za infrastrukturu Bojan Žlender. Slovenija namerava da ograniči maksimalnu dozvoljenu emisiju ugljen-dioksida na 50 grama po kilometru, u šta bi se danas mogli uklopiti samo električni ili hibridni motori. Prelazna mera je, saopšteno je danas, da će od 2025. godine prva registracija putničkih i lakih teretnih vozila biti ograničena samo na ona koja po deklaraciji proizvođača imaju "ukupan ugljenični otisak" manji od 100 grama ugljen-dioksida po jednom kilometru.

Vlada je "uverena da će do 2030. godine automobilska industrija ostvariti izuzetan tehnološki napredak", i proizvoditi automobile s vrlo malim emisijama ugljenika, rekao je Žlender. Taj plan se poklapa sa saopštenjem Grada Pariza o nameri da vozila s motorima na benzin ukloni sa ulica 2030. godine, a vozila na dizela šest godina ranije, 2024.

Norveška ima za cilj da obustavi prodaju vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2025. godine, a Francuska i Velika Britanija do 2040. godine. Vlada Slovenije je objavila na Tviteru da očekuje da će do 2030. godine među putničkim automobilima biti 17 odsto električnih i hibridnih, a ukupno 200.000 takvih vozila.

Slovenija namerava da broj mesta za punjenje baterija električnih automobila poveća sa 227 koliko ih je bilo 2016, na 22.300 do 2030. godine, odlučila je takođe danas njena vlada.

Slovenija, važna izvoznica automobila francuskog proizvođača "Renoa", ima više od 500 automobila na 1.000 stanovnika, što je jedna od najviših stopa u Evropi.

Električni automobili su već sada deo strategije auto-proizvođača koji nastoje da postignu zahtevne ciljeve smanjenja prosčnog ispuštanja CO2. Sistem je takav da svaki prodati električni automobil smanjuje količinu CO2 čitave prodajne flote pojedine marke. Električni auto je srednji deo strategije država koje takođe moraju slediti direktive ;Evropske unije o smanjenju "gasova staklene bašte", objasnio je danas slovenački sajt sio1.net.

Samo "Reno" je ove godine, do kraja avgusta, u Sloveniji prodao 66 električnih vozila, što je skoro dvostruko više nego prošle, a tek predstoji isporuka električnih automobila te marke slovenačkoj pošti.

U Sloveniji je šest ovlašćenih trgovaca električnim vozilima.

Uspešen u Sloveniji je i BMW koji je do kraja avgusta prodao nova 63 električna automobila, model "i3", a ima i specijalizovane "i" salone u Ljubljani, Kranju i Mariboru gde su test-modeli koje potencijalni kupci mogu isprobati.

U tu konkurenciju se ove godine uključio i "Hjundai" koji je prodao svih 11 električnih vozila uvenih u Sloveniju, a pre kara ove godine stiže još.

"Folksvagen" je ove godine prodao 12 vozila "e-golf", a taj broj bi trebalo da poraste do kraja godine na 45, dvostruko više nego 2016, piše sio1.net.

autor: AP izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta AMSS side Zemunske kapije festival nauke bmw