13.12.2017 Varšava

SAD upozorile Poljsku da prestane da podriva slobodu medija

SAD upozorile Poljsku da prestane da podriva slobodu medija Foto: Beta/AP
SAD su izrazile uznemirenost zbog drakonske novčane kazne poljskoj TVN24, privatnoj televiziji u vlasništvu američkog kapitala, zato što je navodno neobjektivno izveštavala o protestima protiv vlade ispred poljskog parlamenta pre godinu dana, a Stejt department je ocenio da takve kazne sa takvim obrazloženjem podrivaju slobodu medija u Poljskoj.

"Ta odluka podriva slobodu medija u Poljskoj, našem bliskom savezniku i bratskoj demokratiji. Slobodni i nezavisni mediji nužni su za snažnu demokratiju", stoji u saopštenju Stejt departmenta povodom kazne od preko 350.000 evra toj stanici.

Poljski Savet za radio i televiziju, u kome su nakon prošlogodišnje reforme javnih medija ljudi koje je postavila sadašnja vlast poljske konzervativne stranke Pravo i Pravda, izrekao je kaznu TVN24 za izveštavanje o uličnim protestima u vreme kada je Sejm 16. i 18. decembra prošle godine okupirala poljska opozicija.

Kazna je izrečena na osnovu paragrafa koji se obično koriste za kažnjavanje ekstremističkih i rasističkih sadržaja, a predviđaju kazne za pozive u medijima na kršenje poljskih zakona.

"Kažnjavanje poljske privatne televizije zato što je izveštavala o protestima u parlamentu, apsolutno je neprihvatljivo i dokaz da treba da ubrzamo rad na rezoluciji o valjanosti pravne države u Poljskoj", reagovao je na kaznu potpredsednik Evropskog parlamenta Gij Ferhofstad.

TVN najavila je da će se žaliti sudu i podsetila da je kažnjena za navodno neobjektivni prenos uličnih protesta i protesta u Sejmu, a da je izveštaj Saveta potpuno zanemario da su u programu širok prostor dobili i predstavnici vlasti.

Kazna za TVN24 prva je kazna za izveštavanje uživo u Poljskoj i do sada najviša, i opozicija i mediji je tumače kao signal privatnim medijima da svoju kritiku vlasti mogu da osete po džepu, a dok za veliku televiziju kao TVN nije preterano bolna, značila bi likvidaciju svakog manjeg radija ili televizije.

"Možemo slobodno da kažemo da je to kazna po političkoj narudžbini. Sličnu praksu pritisaka na privatne medije znamo iz Belorusije, Mađarske i Rusije, takvi političari to rade zbog toga da mediji ne prenose šta se dešava u našoj zemlji i da ne govore ono čega se vlasti plaše", kazala je opoziciona poslanica Joana Šojring-Vilgus.

Poljska opozicija zatražila je od Saveta za radio i televiziju da objasni tu visoku kaznu, posebno što je predlog da se TVN24 kazni izradila članica Saveta poslovno povezana sa konkurentom TVN, medijskom imperijom sveštenika Tadeuša Ridzika, u kojoj je i katolička televizija Trvam s nacionalnom frekvencijom.

Poljski list Gazeta viborča podsetio je da su američke diplomate već ranije nezvanično upozoravale poljske vlasti da prestanu da vrše pritisak na TVN i da ne pokušavaju da je nateraju da proda svoj prestižni i popularni informativni kanal TVN24.

autor: SA izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
Zlatiborac
credi agricole
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side