Panična kupovina prisiljava supermarkete da ograniče prodaju
19.03.2020 London

Panična kupovina prisiljava supermarkete da ograniče prodaju

Panična kupovina prisiljava supermarkete da ograniče prodaju Foto: Beta/AP/Thanassis Stavrakis
Supermarketi širom sveta ograničavaju prodaju hrane i druge robe za domaćinstvo u pokušaju da spreče nestašice, izazvane talasima panične kupovine koju je raspalila pandemija koronavirusa, piše CNN na svom sajtu.


Prodavci hrane u Velikoj Britaniji, uključujući velike domaće i međunarodne lance samosuluga, ograničili su broj nekih ili čak i svih proizvoda koje pojedinac može kupiti. Slične mere su preduzete i u pojedinim prodajnim mestima u Sjedinjenim Državama i Australiji.

Popularni proizvodi kao što su toaletni papir, sapun i dugotrajno mleko ograničeni su na dva po kupcu u lancu "Sainsbury's", "Tesco" je kupovinu ograničio na tri ista artikla, a ograničenje na četiri je u lancu trgovina s popustom "Aldi".

Izvršni direktor "Aldija" za Veliku Britaniju Džil Herli je u pismu kupcima poručio: "Ako kupujemo kao i obično, naše prodavnice će se brzo vratiti u normalu".

"Sainsbury's" će u svojim prostranim samouslugama zatvoriti kafee i mesta za prodaju mesa, ribe i pica da bi oslobodio prostor u skladištima i kamione za dostavljanje proizvode potrebnijih mušterijama.

Uz to, tokom prvog sata poslovanja danas, u četvrtak, samousluge firme "Sainsbury's" su otvorene isključivo za starije i "ranjive kategorije" kupaca koji će od sledeće nedelje imati prioritet za kućnu isporuku robe naručene preko interneta.

Nemačka maloprodajna kooperativa "REWE Group" koja ima supermarkete pod robnim markama "REWE", "Penny" i "Nahkauf", objavila je da će poslovođe prodavnica odlučiti da li da ograniče prodaju robe. Portparol te kompanije je rekao da je velika potražnja za dugotrajnom hranom, konzerviranom robom i drogerijskim proizvodima.

Kompanija "Metro", nemački veletrgovac, saopštio je da primećuje veliku frekvenciju kupaca i veliku potražnju, posebno za suvu robu poput rezanaca, pirinča, konzerviranih proizvoda i brašna, kao i toaletnog papira i proizvoda za održavanje čistoće, navodi CNN.

Kupovina nije ograničena samo u prodavnicama. Britanski veleprodajni lanac "Ocado" koji posluje samo na internetu, stavlja svoje kupce u "virtuelne redove", sa čekanjem dužim od dva sata u nekim slučajevima kako bi uspeo da savlada porast opterećenja na svojim sajtovima. Ta kompanija je čak isključila svoju aplikaciju jer nije mogla da se nosi s porastom potražnje, i savetovala je kupce da nedeljama unapred zakažu kućnu isporuku naručene i plaćene robe.

"Da bismo pomogli da distribucija bude pravična, privremeno smo ograničili neke proizvode na jedan ili dva po narudžbi", navodi se u napomeni te firme kupcima.

Drugoj britanskoj kompaniji koja robu za domaćinstva prodaje samo preko interneta, "Waitrose", veb-stranica je "pala" u sredu zbog prevelikog broja posetilaca.

"Carrefour" koji ima preko 5.200 prodavnica namirnica širom Francuske, rekao je da će pokrenuti uslugu telefonskog naručivanja sa kućnom dostavom u Parizu za ljude koji ne mogu da putuju i nemaju pristup internetu. Planira da to potom uvede i u drugim gradovima.

Mere za zauzdavanje panične kupovine sprovode se i u Australiji, gde je vodeći lanac supermarketa "Woolworths" zabranio kupcima da kupuju više od dva komada bilo koje vrste upakovane robe.

U supermarket "Costco" u Sidneju u sredu je pozvana policija da bi pomogla da se smiri masa ljudi koji su panično kupovali.

U Sjedinjenim Državama ista firma, "Costco", ograničila je kupovinu određenih vrsta robe i ukinula neke usluge da bi rasteretila zaposlene u svojim skladištima.

Druga američka firma, "Walmart", skratila je radno vreme prodaje da bi isto osoblje moglo da radi i noću dopunjavajući police i čisteći prodavnice. Poslovođe prodavnica imaju pravo da ograniče kupovinu predmeta za kojima je potražnja neobično velika, kao što su sredstva za čišćenje ruku i sanitarne vlažne maramice.

"Boots", najveći farmaceutski lanac u Velikoj Britaniji, ograničio je kupovinu sredstva za čišćenje ruku na dva po kupcu, jer je potražnja za tim proizvodom prošle nedelje bila 650 odsto veća nego iste nedelje 2019. godine. Ipak, uprkos tome, tih sredstava nema u radnjama tokom celog dana, već samo po nekoliko sati.

Neki maloprodavci zapošljavaju više ljudi da bi se nosili s kupcima koji naglo gomilaju kućne zalihe.

"Boots" angažuje sezonske radnike koje inače koristi samo pred Božić, dok britanski lanac supermarketa "Morrisons" kaže da zapošljava 1.000 dodatnih radnika za svoje distributivne centre i 2.500 vozača i drugih, da bi povećao mogućnosti isporuke robe po kućama, piše CNN.

autor: SA izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
E-pretplata
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
novinarnica svuda
No? istraživa?a 2020
Zlatiborac
Turisti?ka organizacija Srbije
Novi magazin- nedeljnik Novinska agencija Beta AMSS side