10.10.2018 Berlin

Merkel pozdravlja sporazum EU o izduvnim gasovima

Merkel pozdravlja sporazum EU o izduvnim gasovima Foto: Beta / AP
Nemačka kancelarka Angela Merkel je danas pozdravila evropski sporazum postignut u sredu o smanjenju emisije ugljen-dioksida u izduvnim gasovima novih vozila, koji je automobilski lobi kritikovao, upozoravajući da će dovesti do smanjenja broja radnih mesta u toj delatnosti."Taj sporazum je prihvatljiv", rekla je Merkel danas u Berlinu.

Bez sporazuma ne bi bilo predvidljivosti za evropsku automobilsku industriju i to bi bio loš znak, rekla je nemačka kancelarka.

Ministri ekologije EU juče su teškom mukom uspeli da postignu sporazum o smanjenju emisije ugljen-dioksida (CO2) od 35 odsto u izduvnim gasovima novih vozila 2030. godine.

Nemačka i istočnoevropske zemlje nisu htele da smanjenje bude veće od 30 odsto, ali su na kraju pristale na kompromis.

Smanjenje je propraćeno "nizom važnih uslova", rekla je kancelarka, među kojima je i klauzula o reviziji te odluke 2023. godine.

Brzina smanjenja emisija ispuštanja ugljen-dioksida u velikoj meri će zavisiti od prodora električnih vozila, segmenta koji jedva da je krenuo da se razvija u Nemačkoj.

S druge strane, Nemačka automobilska federacija VDA, koja obuhvata sektor sa 800.000 zaposlenih, ocenila je taj evropski dogovor kao nerealističn i "opasan za radna mesta".

"Već je jasno da EU neće postići te suviše visoke ciljeve za automobilsku industriju i ni jedan uporediv cilj nije nikad zacrtan bilo gde na svetu", saopštila je VDA.

Merkel je rekla da postoje vrlo strogi dogovori država članica i Evropske komisije da se postignut kompromis zadrži tokom razgovora s Evropskim parlamentom.

Konačni propisi o tome treba da se dogovore pregovorima raznih tela EU, koji počinju danas.

Evropski parlament traži ambicioznije ciljeve, a Evropska komisija skromnije. Evropski poslanici su prošle srede ocenili da nova laka vozila, među kojima i automobili, treba da do 2030. godine imaju 40 odsto manju emisije ugljen-dioksida nego sada.

Sastav izduvnih gasova automobila je postao veliki problem u Evropi od septembra 2015. godine, kada je "Folksvagen" priznao da je ugradio sistem koji je kompjuterima koji upravljaju dizel-motorima omogućavao da varaju na američkim testovima izduvnih gasova.

To je dovelo do širokog preispitivanja svih dizel-motora i do otkrića da su mnogi ispuštali daleko više zagađujućih materija na putu nego pri testiranju.

autor: AP izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
Budimo Pametni
Zlatiborac
Belex2018
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side