Zašto ujutru niste gladni, a trebalo bi da budete
10.11.2015 Beograd

Zašto ujutru niste gladni, a trebalo bi da budete

Zašto ujutru niste gladni, a trebalo bi da budete
Da je doručak najvažniji obrok u toku dana, to su do sada i ptice naučile. Ipak, mnogi ljudi ujutru uopšte ne osećaju glad, čak im je i muka kad pomisle na hranu. Razlog je prilično jednostavan - a velikim delom ste sami za to krivi.

Sendviči, cerealije s mlekom, voće, mlečni proizvodi, zdravi ugljeni hidrati... Izbor zdravog doručka je gotovo neograničen. A najbolje od svega je što u ovom periodu dana možete da jedete gotovo bilo šta, ako posle tokom dana vodite računa šta unosite. Mnogima je zato doručak omiljeni obrok u danu, ali nažalost velikom broju ljudi se glad ne budi zajednos budilnikom.

 

Postoje tri moguća razloga:

1. Niste navikli
Metabolizam je čudna stvar, koja funkcioniše najčešće na osnovu navike. Ako godinama ne doručkujete, sasvim je logično da vaše telo na to nije naviklo i da nećete imati potrebu za hranom čim otvorite oči.
Rešenje je jednostavno - naterajte sebe da pojedete bilo šta. I dva zalogaja su dovoljna da bar malo pokrenu metabolizam i da vas lagano uvedu u čarobni svet doručka.

2. Previše ste jeli sinoć
Noću se metabolizam svodi na minimum, pa tako i varenje gotovo da uopšte ne funkcioniše. Zato ne bi trebalo da vas začudi ako uveče jedete jaku hranu, pa se ujutru probudite i dalje siti. Jednostavno, telo nema vremena da svari svu hranu koju ste uneli noć pre!
Rešenje je ponovo prilično jednostavno, ali mnogima nije lako. Potrudite se da večerate ranije i da jedete lakšu hranu, koja se brže vari. Večera generalno ne bi trebalo da bude veliki obrok, pa je ovo sjajna stvar za celokupno zdravlje.

3. Hormoni
Kao i na sve ostale procese u organizmu, hormoni utiču i na glad. Telo generalno ujutru luči određeni koktel hormona koji bi trebalo da nas razbude i, ali ako postoji neki hormonalni poremećaj mogu da izazovu mučninu i gađenje na hranu.
Nažalost, sa hormonima ne smete sami da se igrate, pa ako sumnjate da imate neki hormonalni poremećaj obavezno posetite lekara.

 

Doručak se ne sme preskakti

- Pravilna i zdrava ishrana podrazumeva dobar doručak. Svrha doručka je, pored one osnovne, a to je da vas nahrani, ujedno i da probudi metabolizam i ubrza ga. Ljudi koji preskaču doručak i na taj način "štede" kalorije kako bi smršali prave veliku grešku. Doručak treba da bude kompletan i da nas drži sitima, ali ne sme da bude preobilan ili previše jak da nas ne bi uspavao - objašnjava nutricionista Branka Mirković.

Za doručak birajte zdrave ugljene hidrate, ako što su cela zrna žitarica, koji se sporije razgrađuju i duže održavaju osećaj sitosti. Oni vam ujedno daju i duže energiju.

autor: VV izvor: 24sata.rs
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
novinarnica svuda
NASLOVI
Zlatiborac
Turisti?ka organizacija Srbije
Novi magazin- nedeljnik Novinska agencija Beta AMSS side