20.01.2019 Beograd

Vežbajte makar i sedeći

Vežbajte makar i sedeći Foto: Pixabay
Sedenje pet dana u nedelji dovodi do ukočenosti tela, skraćenja mišića i bolova u zglobovima. Da bi se ove posledice izbegle, važna je fizička aktivnost

Deset sati sedenja za radnim stolom povećava rizik od prevremene smrti, pokazuju naučna istraživanja. Iako se dugo verovalo da je preterano sedenje štetno samo za kičmu, sve je više studija koje ukazuju da je ono pogubno za ceo organizam.

Naime, dugotrajno sedenje je usko povezano sa opasnošću od pojave teških bolesti, poput dijabetesa, srčanih problema i lošeg rada bubrega. Sedenje u stolici pet dana u nedelji dovodi do ukočenosti tela, skraćenja mišića i bolova u zglobovima.

Da bi se ove posledice izbegle, važna je fizička aktivnost. Ukoliko ste od onih kojima stalno nedostaje slobodnog vremena za rekreaciju, preporučujemo da negativan uticaj sedenja umanjite sedeći u stolici.

Predlažemo vam šest sedećih vežbi pomoću kojih možete da ojačate mišiće stomaka i izbegnete krivljenje kičme, koje je prvo u nizu posledica načina života koji podrazumeva mnogo sedenja.

 

Rotiranje trupa

Sedite na ivicu stolice sa razdvojenim nogama. Ruke opružite u ravni ramena. Nagnite trup blago ka napred i desnom rukom zamahnite ka levom stopalu dok ga ne dodirnete. Vratite se u početni položaj, pa levom rukom zamahnite ka desnom stopalu. Uradite 20 ponavljanja za svaku stranu.

 

Podizanje kolena ka grudima

Sedite na stolicu. Ispravite kičmu, ne oslanjajući se na naslon stolice. Stopala su na podu, razmaknuta u širini kukova. Podignite desno koleno ka grudima i istovremeno uvucite stomak. Prilikom podizanja stavite ruke na potkolenicu da biste što bolje istegli donje trbušne mišiće. Ponovite vežbu 20 do 30 puta naizmenično podižući levu i desnu nogu.

 

Opružanje nogu

Sedite na stolicu bez oslanjanja na naslon. Rukama se držite za rukohvate. Savijte spojene noge i privucite kolena ka grudima, a zatim ih opružite. Ponovite vežbu 10 do 20 puta.

 

Jačanje bočnih mišića

Sedite na ivicu stolice, kičmu držite uspravno. Oslonite se rukama na rukohvate. Nagnite telo u stranu, oslanjajući se na jedan sedalni mišić. Spojite noge i podignite kolena ka grudima. Vratite se u početni položaj. Ponovite vežbu naginjući se na drugu stranu. Uradite 10 do 20 ponavljanja za svaku stranu.

 

Podizanje na ruke

Sedite na stolicu bez oslanjanja na naslon. Rukama se držite za rukohvate. Koristeći snagu ruku podignite zadnjicu. Ostanite u tom polažaju 15 do 20 sekundi. Vratite se u sedeći položaj pa ponovite vežbu još tri puta.

 

Lakat - koleno

Sedite na stolicu, kičma je uspravna, ne oslanjajte se na naslon. Dlanove stavite na potiljak. Podignite desno koleno ka grudima, a levi lakat priljubite uz desno koleno. Vratite se u početni položaj. Ponovite 15 puta naizmenično suprotan lakat - suprotno koleno.

autor: AP izvor: Novosti.rs
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
  • Ekstremno prerađena hrana skraćuje život Ekstremno prerađena hrana skraćuje život

    Rezultati velike studije francuskih naučnika pokazali su da su osobe koje konzumiraju veću količinu ekstremno prerađene hrane poput gaziranih pića, industrijskog hleba, gotovih jela, gotovih pilećih medaljona ili mesnih prerađevina izložene povećanom riziku od preuranjene smrti.

  • Mrtva krava "šutnula" radnika u glavu Mrtva krava "šutnula" radnika u glavu

    Jedan radnik je zadobio ozbiljne povrede, nakon što ga je mrtva krava "šutnula" u glavu, saopštila je policija u zapadnoj Nemačkoj.

  • Svetsko prvenstvo u viteškim borbama ove godine u Srbiji Svetsko prvenstvo u viteškim borbama ove godine u Srbiji

    Svetsko prvenstvo u nacionalnim srednjevekovnim borbama ove godine održaće se u Srbiji, najavili su danas organizatori Manifestacije.Kako se navodi u saopštenju, ta manifesacija biće organizovana od 2. do 5. maja na Smederevskoj tvrđavi.

  • Hronični umor zapisan u genima Hronični umor zapisan u genima

    Svaki čovek ima različite nivoe aktivnosti gena koji su povezani sa sposobnošću tela da se prilagodi na stres i na taj način izbegne zamku pojave hroničnog umora. Odbačena teorija da ga izazivaju neki virusi

  • Bronhitis odležite 10 dana Bronhitis odležite 10 dana

    U sezoni respiratornih infekcija i gripa mnogi su uspeli da "zarade" i bronhitis. Reč je uglavnom o virusnoj upali bronhija koja najčešće prolazi za desetak dana. Međutim, ako kašalj i drugi simptomi traju duže od tri nedelje neophodan je rendgenski snimak pluća, a po potrebi i bakteriološki pregled ispljuvka.

  • Ne odričite se masti Ne odričite se masti

    Jedna od najčešćih grešaka koje većina pravi je izbacivanje masti iz ishrane u želji da se smrša. Međutim, to ne samo da ne pomaže u eliminaciji viška kilograma, nego nije ni zdravo.

  • Šiške su ponovo u modi Šiške su ponovo u modi

    Ukoliko ne znate šta ćete sa kosom, a rado biste osvežili frizuru i zablistali s prvi prolećnim suncem, krenite od šiški. One će u narednom periodu biti u trendu.

  • Film Do straže veliki pobednik na dodeli francuskih nagrada Cezar Film Do straže veliki pobednik na dodeli francuskih nagrada Cezar

    Film "Jusqu’a la garde" (Do straže) reditelja Gzavijea Legrana (Xavier Legrand) veliki je pobednik na 44. dodeli Cezara, nagrade francuske Akademije filmske umetnosti, na ceremoniji održanoj sinoć u Parizu, preneo je list Mond (Le Monde).

  • Evo koje automobile voze muškarci koji najčešće varaju Evo koje automobile voze muškarci koji najčešće varaju

    Britanski sajt IllicitEncounters.com sproveo je istraživanje u kojem su doveli u vezu neverstvo i marku automobila koju muškarac poseduje.

  • Evo šta treba da večerate ako želite da smršate Evo šta treba da večerate ako želite da smršate

    Idealno vreme za večeru je dva ili tri sata posle poslepodnevnog obroka.

  • Nove tehnologije, demokratija i kapitalizam - Zamena za ljude Nove tehnologije, demokratija i kapitalizam - Zamena za ljude

    Predviđa da će do polovine ovog veka, sa masovnom proizvodnjom robota koje proizvode roboti, toliko pasti cene inteligentne tehnologije, da čak ni besplatan živi rad neće moći da joj konkuriše zbog njene enormno veće produktivnosti – što uključuje ne samo obim već i kvalitet proizvoda

Preporuke prijatelja
NASLOVI
Zlatiborac
OTP banka lizing
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side