09.10.2017 Beograd

Stalno ste umorni? Neke od ovih 14 navika vas previše iscrpljuju

Stalno ste umorni? Neke od ovih 14 navika vas previše iscrpljuju Foto: prtscr
Umor nije rezultat samo nespavanja – podstiče ga i alkohol pre spavanja, perfekcionizam, dramatizovanje, loša hrana kao i previše popijenih kafa u danu


Evo zbog čega se veoma često osećate umorno i iscrpljeno.

 

1. Previše sedite

Odlaganje vežbanja “za sutra” kako biste se danas odmorili je kontraproduktivno i može vas još više umoriti, pokazala je studija američkog Univerziteta Džordžija. Prema njoj, ljudi koji sede dok rade i vežbaju barem 20 minuta tri puta nedeljno, već nakon šest nedelja imaju više energije i manje su umorni, piše Time.

 

2. Premalo pijete vodu

Čak i blaga dehidracija od oko dva posto ima uticaj na telesne funkcije i stvara osećaj premorenosti. Nedostatak vode uzrokuje smanjenje volumena krvi, pa krv postaje gušća. Zbog toga srce kuca sporije i smanjuje se brzina kojom kiseonik dolazi do ćelija u organizmu.

 

3. Nisko vam je gvožđe

Posledice manjka gvožđa u krvi su lupanje srca, nedostatak vazduha, ali i hroničan umor. Anemija je znatno češća kod žena nego kod muškaraca, a uzrok je premali unos gvožđa u ishrani. To naročito dolazi do izražaja u toplijim mesecima. Zeleno lisnato povrće, cvekla, susam, meso i jaja odličan su prirodan način nadoknađivanja gvožđa.

 

4. Perfekcionista ste

Iako je želja za savršenstvom neostvariva, ona se može primetiti kod sve većeg broja pojedinaca. Zbog toga ti ljudi osećaju stalan pritisak da zadovolje svoja i tuđa očekivanja, rade teže i duže nego što je potrebno, a najčešće za to nisu nagrađeni. To rezultira osećajem frustracije, ali i hroničnog umora, objašnjavaju psiholozi.

 

5. Ne doručkujete

Ne kaže se bez razloga da je doručak najvažniji obrok u danu, jer upravo on daje energiju za pokretanje metabolizma. Brojne studije pokazuju da su ljudi koji ne doručkuju skloniji hroničnom umoru. Idealan doručak za početak dana punog energije jeste doručak sa žitaricama i svežim voćem.

 

6. Volite dramu

Ako ste tip koji od “muve pravi slona”, čest umor ne treba da vas čudi. Takvi ljudi stalno troše svoje rezerve energije nepotrebnim uzrujavanjem, a hormon stresa kortizol ih istovremeni drži i budnima i umara. Odlazak u prirodu, stvaranje rutine odlaska u krevet i vežba koja uključuje meditaciju poput joge smanjiće osećaj umora.

 

7. Previše ste pred ekranima

Blještavo svetlo tableta i laptopa ometa bioritam organizma koji određuje najbolje vreme za spavanje i ustajanje. Stručnjaci tvrde kako je sve češće korišćenje tehnologije značajno doprinielo rastu obolelih od nesanice, ali i sindroma hroničnog umora.

 

8. Obožavate slatko

Namirnice pune šećera, soli i masnoća koje nemaju veliku nutritivnu vrednost najveći su neprijatelj energije. Naglo podižu nivo šećera u krvi, ali podjednako naglo one i padaju te za sobom ostavljaju osećaj pospanosti. Žitarice i proteini najbolje su namirnice za održavanje nivoa šećera u krvi stabilnima.

 

9. Previše ugađate drugima, a premalo sebi

Ljudi koji su skloni ugađanju drugima zanemaruju svoje potrebe i troše ekstremnu energiju. Što je još gore, to ih tokom vremena čini ogorčenima i ljutima, ali iz začaranog kruga ugađanja teško izlaze. Zbog toga na sebe preuzimaju većinu prijateljskih, poslovnih i porodičnih obaveza, a kad napokon dođe vreme za odmor, od umora i unutrašnje teskobe ne mogu zaspati.

 

10. Živite u haosu

Neuredno radno okruženje, kao i razbacane stvari u domu čest su okidač osećaja umora. Oni ograničavaju fokusiranost i sposobnot mozga da prima nove informacije, a istovremeno demotiviše. Studija Instituta Princeton pokazuje da su ljudi s urednim stolom produktivniji i osećaju više energije.

 

11. Kafa vas umara

Iako kofein razbuđuje, sve više od tri šoljice na dan učiniće vas umornijima nego što bi trebalo da budete. Kofein blokira adenozin, nusprodukt aktivnih ćelija koji stvaraju osećaj pospanosti. Ispijanje kafe čak i šest sati pre odlaska u krevet umanjiće kvalitet sna, pa ćete se probuditi umorniji.

 

12. Non-stop ste dostupni

Proveravanje mailova, telefonski razgovori s kolegama, pa čak i sam razgovor s partnerom o poslu mogu sprečiti uživanje u samom odmoru, a time i opuštanje. Studije pokazuju da je ljudima u proseku potrebno minimalno 14 dana opuštanja u komadu kako bi se odmorili od posla, jer se u suprotnom smanjuje produktivnost.

 

13. Alkohol

Iako vam jedna čaša vina, piva ili drugog omiljenog alkoholnog napitka mogu pomoći da lakše zaspete, oni sabotiraju kvalitet sna. Duboke faze REM sna su kraće, a upravo su one ključne za osećaj energije i odmornosti, smatraju neurolozi.

 

14. Nemate naviku spavanja

Ako jedva čekate subotu i nedelju kako biste se zabavili s prijateljima i članovima porodice, pa vikendom obavezno ostajete duže budni, teško je očekivati da ćete u ponedeljak biti odmorni. Nije važno čak ni ako duže spavate, jer ljudski mozak funkcioniše tako da mu je potrebna rutina u spavanju – kao što je odlazak u krevet i buđenje u otprilike isto vreme.

autor: VV izvor: Novosti
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
  • Čuveni tinosaurus reks nije mogao da isplazi jezik Čuveni tinosaurus reks nije mogao da isplazi jezik

    Jezik tinosaurusa reksa, poznatog kao Ti reks (T-Rex) bio je zalepljen za usnu duplju u čeljusti, kao kod aligatora, saopštili su večeras naučnici posle istraživanja fosila na severu Kine, a njihovo otkriće govori da su animacije i skulpture u muzejima o tom dinausurusu pogrešne.

  • Višnja jača kapilare Višnja jača kapilare

    Samo šaka višanja dnevno može da učini da lakše podnosite fizički napor i da otklonite bolove u mišićima i zglobovima. Medicinska istraživanja pokazala su da je ishrana ovim voćem korisna i u sprečavanju srčanih oboljenja, artritisa i kancera.

  • Vežbajte i u trudnoći Vežbajte i u trudnoći

    Održavanje dobre fizičke forme i kondicije preduslov je dobrog zdravlja i u trudnoći. Da bi uslovi rekreacije u trudnoći bili idealni, najbolje je da bude pod stručnim nadzorom profesionalaca i uz saglasnost lekara koji vodi trudnoću, ali ako trudnoća teče uredno, moguće je da se vežba i u kućnim uslovima.

  • Herpes ne smete prikrivati šminkom Herpes ne smete prikrivati šminkom

    Širenje infekcije po licu, nakon pojave herpesa na usnama, nije retka pojava ukoliko se "groznica" ne tretira pravilno. Kada je lečenje neadekvatno, plikovi se dodiruju rukama ili pacijent pokušava prekriti herpes šminkom, može da dođe do pogoršanja stanja i širenja infekcije u predelu lica, oko ušiju i nosa.

  • Instagram prešao prag od milijardu korisnika Instagram prešao prag od milijardu korisnika

    Društvena mreža Instagram saopštila je večeras da je prešla prag od jedne milijarde korisnika koji na tom sajtu dele fotografije i video snimke.

  • Sutra počinje leto, ali zavisi kako se računa Sutra počinje leto, ali zavisi kako se računa

    Leto na severnoj Zemljinoj hemisferi počinje u četvrtak, 21. juna, u 12 časova i sedam minuta, a na južnoj hemisferi u isto vreme počinje zima.

  • Gljivične infekcije nokta se teško i dugo leče Gljivične infekcije nokta se teško i dugo leče

    Toplo vreme, znojenje i zatvorena obuća, kao što su patike u kojima većina muškaraca provodi leto, pogoduju razvoju gljivica na noktima, koje se javljaju kod 20 odsto populacije starije od 60 godina.

  • Australijanke brže stare Australijanke brže stare

    Koliko štete sunce nanosi mladosti i lepoti, pokazuje novo istraživanje koje donosi neverovatan zaključak - Australijanke stare i do 20 godina brže nego žene u Evropi.

  • Žene teže tonu u san Žene teže tonu u san

    Ženama zbog fiziologije treba više sna nego muškarcima. U suprotnom, dolazi do niza psihofizičkih smetnji. Zbog lošeg sna, one u većini slučajeva osećaju depresiju, ljutite su i nepoverljive, potvrdilo je sprovedeno istraživanje na Institutu Đuk u Severnoj Karolini, kojim je rukovodio psihijatar dr Edvard Suarez.

  • Da li je vreme "poludelo"? Da li je vreme "poludelo"?

    Malo-malo pa osvane vest da su se u nekom delu zemaljske kugle desile katastrofalne poplave koje su odnele veliki broj ljudskih žrtava.

  • Od kolege do muža Od kolege do muža

    Sa njima provodimo najviše vremena, poveravamo im se kad nam je teško, ogovaramo druge ljude. Ne, oni nisu naši bračni partneri, nego kolege. Ali vrlo lako mogu postati i nešto više.

  • Zmija belouška izvirila iz haube automobila u pokretu Zmija belouška izvirila iz haube automobila u pokretu

    Zmija belouška iznenada je izmilela iz haube jednog automobila u kojem je tokom vožnje prestravila jednu porodicu iz Vladičnog Hana, dok je putovala prema Vranju.

Preporuke prijatelja
NASLOVI
Zlatiborac
credi agricole
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side