20.02.2018 Beograd

Smanjite stres jutarnjim istezanjem

Smanjite stres jutarnjim istezanjem Foto: Pixabay
Ukoliko nemate vremena da vežbate i stalno ste pod stresom, savet je da se što češće istežete. Istezanje omogućava bolju fleksibilnost i snabdevenost tela kiseonikom.

Ovaj način rekreacije dovodi do blagog porasta temperature mišića koja stimuliše nervni sistem i čini telo spremnijim za kretanje. Na ovaj način se bude svi centri u mozgu koji pospešuju ravnotežu i prilagodljivost pokreta.

Predložene vežbe radite kad god je moguće, a najbolje odmah posle ustajanja. Njihovo izvođenje trebalo bi da bude prijatno i da ne izaziva nikakav bol. Ukoliko osetite bol, odmah prestanite sa izvođenjem i posavetujte se sa lekarom ili fizioterapeutom

 

Rame - karlica

Ležeći na desnom boku prebacite levu nogu preko urolanog ćebeta ili prostirke za plažu. Opružite prste na nogama kao balerina i rotirajte rameni pojas u suprotnom smeru od karlice. Dok vam je desna ruka na podlozi levu raširite od tela i pustite da slobodno "visi" u prostoru pored tela. Lagano gurajte levo rame prema podlozi dok istovremeno karlicu gurate u suprotnom pravcu. U krajnje istegnutom položaju se zadržite 5 do 10 sekundi, a vežbu ponovite 10 do 20 puta. Uradite je zatim na isti način ležeći na drugom boku.

 

Pritisak kukom

Lezite na stomak i jednu nogu ispružite, a drugu savijte u kuku i kolenu što više i postavite koleno i celu potkolenicu da leži na ćebetu ili prostirci pored tela. Glavu okrenite suprotno od tog kolena, ruke ispružite iznad glave i dlanove okrenite ka podlozi. Iz ovog početnog položaja izvršite lagani pritisak savijenim kukom ka podlozi istovremeno okrećući dlanove nagore. U krajnje istegnutom položaju zadržite se 5 do 10 sekundi, vežbu uradite 10 do 20 puta. Ponovite isto savijanjem druge noge.

 

Rotiranje ramena

Ležeći na desnom boku ispružite donju nogu, a gornju savijte u kolenu i oslonite se celom dužinom potkolenice na podlogu. Desnu ruku postavite na podlogu tako da vam je skroz opružena u laktu i da vam je dlan okrenut od podloge i spušten na nju. Levu ruku podignite iznad glave i lagano rotirajte rameni pojas suprotno od karlice i kolena. Vodite računa o disanju. Vežbu ponovite 10 do 20 puta, zadržavajući se u krajnje istegnutom položaju 5 do 10 sekundi. Vežbu na isti način uradite i na drugom boku.

 

Pokretanje karlice

Lezite na desni bok i savijte noge u kolenima, a zatim rotirajte gornju polovinu tela tako da rameni pojas leži na podlozi, kao i ruke koje raširene od tela sa dlanovima koji su okrenuti na dole, takođe leže na podlozi. Glavu okrenite u suprotnom smeru od kolena i spustite je na podlogu. Kada stabilizujete gornji deo tela, lagano povlačite karlicu suprotno od kolena da biste pojačali efekat istezanja. Karlicu povlačite 10 do 20 puta zadržavajući je u krajnjem položaju 5 do 10 sekundi, a zatim se okrenite na levi bok i ponovo uradite vežbu.

autor: VV izvor: Novosti
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
  • Zdrave navike koje će vam pomoći da pobedite prolećni umor Zdrave navike koje će vam pomoći da pobedite prolećni umor

    Proleće je zvanično stiglo i nakon duge i monotone zime, zaista nas raduje da su dani vedri i sunčani i da je zaista pravo uživanje provesti popodne u prirodi. Međutim, s prvim danima proleća, stiglo je i ono što nas baš toliko i ne raduje – prolećni umor, koji nas sprečava da budemo produktivni i oduzima nam energiju, koja nam je zaista potrebna, kako bismo sve obaveze obavili na vreme i sa osmehom uživali u svakom danu proleća.

  • Nauka potvrdila: Ovi muškarci više švrljaju Nauka potvrdila: Ovi muškarci više švrljaju

    Nije da su nam naučnici otkrili toplu vodu, ali postoji jednostavan faktor rizika koji je zajednički Bredu Pitu, Benu Afleku i drugim lepotanima iz Holivuda.

  • Gastronomski vodič kroz Zlatibor Gastronomski vodič kroz Zlatibor

    Proleće, po mnogima najlepše godišnje doba, najbolje je vreme da se napravi kratak predah posle duge i hladne zime.

  • Uz vikend dijetu izgubićete tri kilograma ako pratite ovaj jelovnik Uz vikend dijetu izgubićete tri kilograma ako pratite ovaj jelovnik

    Posle vikend dijete gubitak kilograma će biti vidljiv na vašem telu. Moguće je da smanjite svoju težinu za dva ili čak tri kilograma za samo dva dana. Vikend dijeta je plan ishrane koji će vam pomoći da tokom subote i nedelje izgubite i do tri kilograma. Ostalim danima u nedelji možete da jedete normalno.

  • Nasa prikazala fotografije ogromnog meteora kog niko nije direktno video Nasa prikazala fotografije ogromnog meteora kog niko nije direktno video

    Američka svemirska agencija Nasa objavila je danas satelitske fotografije jednog od do sada najvećeg meteora koji se pojavio iznad Beringovog mora 18. decembra, a kojeg niko nije direktno video.

  • Ovim osobinama ćete odbiti svakog muškarca Ovim osobinama ćete odbiti svakog muškarca

    Koliko god da ste lepe i slatke, ove osobine će odbiti baš svakog momka. Naravno, ukusi su različiti i o njima se (navodno) ne raspravlja. Ali, postoje neke ženske osobine koje većina muškaraca ne podnosi. Otkrivamo vam 3 najčešće:

  • S proleća smo kreativniji S proleća smo kreativniji

    Sinoć nam je stiglo proleće, a sa njim i lepo vreme i dobro raspoloženje.

  • Koliko urina ima u bazenima? Koliko urina ima u bazenima?

    Hteli mi to ili ne, prilikom plivanja u bazenu ponekad pomislimo ima li urina u vodi, pa se trudimo da tu ideju odagnamo iz glave.

  • Platite kafu stihom Platite kafu stihom

    U kalendaru Julius Meinl kompanije, 21. mart je tradicionalno dan posvećen poeziji, emocijama, druženju i dobroj kafi. I ove godine, povodom Svetskog dana poezije, vodeća bečka kompanija za preradu kafe, organizovala je omiljenu globalnu akciju: “Platite kafu stihom”.

  • Američka policija odgovorila na poziv dečaka kome je nestao plišani meda Američka policija odgovorila na poziv dečaka kome je nestao plišani meda

    Policijac iz Nju Džersija odgovorio je na poziv jednog dečaka sa autizmom koji je zvao policiju u pomoć jer mu je nestao plišani meda, preneli su lokalni mediji u SAD.

  • Ovo će vam se desiti ako prestanete da vodite ljubav Ovo će vam se desiti ako prestanete da vodite ljubav

    U vašem telu dešavaju se određene promene ukoliko apstinirate. Ako ste u životu imali seksualne odnose, a zatim ste prekinuli, podložniji ste razočaranju i padu u depresiju od osoba koje ga nisu iskusile.

Preporuke prijatelja
NASLOVI
Zlatiborac
OTP banka lizing
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side