Smajli govori više od reči
17.09.2016 Beograd

Smajli govori više od reči

Smajli govori više od reči Foto: Freeimages
Preterano korišćenje pametnih telefona i te kako utiče na razvoj tinejdžera. Tri četvrtine svih tinejdžera koristi pametne telefone, svaki četvrti na mreži je gotovo neprestano, a 56 odsto njih internet posećuje nekoliko puta dnevno - zabrinjavajući su podaci američkog istraživačkog centra "Pju".

Još alarmantniji je podatak da bi svaki drugi tinejdžer radije komunicirao putem uređaja nego licem u lice.

Kakva je situacija kod nas, ne zna se tačno, ali pretpostavlja se da je slična. A da preterano korišćenje pametnih telefona i te kako utiče na razvoj tinejdžera, smatra psiholog Danka Đukanović, koja ističe da oni na društvenim mrežama komuniciraju putem velikog broja skraćenica, što vidno utiče na njihovu komunikaciju licem u lice.

Usled toga, neretko se suočavaju s neuspehom u ostvarivanju i održavanju kvalitetnog prijateljskog ili partnerskog odnosa koji zavisi i od njihove sposobnosti vođenja živog razgovora. Na ovaj način, prirodna potreba svakog ljudskog bića koja je posebno intenzivna u ovom periodu, potreba za bliskošću, ostaje nezadovoljena - upozorava Đukanovićeva.

Prema rečima naše sagovornice, to često vodi njihovom zatvaranju, uverenju da nisu voljeni, još intenzivnijem okretanju dešavanjima u virtuelnom svetu, usamljenosti, niskom samopoštovanju, ali i depresivnom raspoloženju koje je sve prisutnije u ovoj populaciji. Pubertet je vreme kad se pojačavaju osećanja, pa ne treba da čudi što su tinejdžeri zbunjeni i ne umeju da odgovore na naizgled jednostavno pitanje: kako se osećaš?

Jedan od razloga je i taj što su "emocionalno nepismeni", odnosno ne pronalaze adekvatne reči za svoja osećanja, iako vrlo lako na društvenim mrežama, putem ponuđenih smajlija, mogu da pokažu koja je emocija dominantna kod njih u tom trenutku - zaključuje psiholog.

autor: AP izvor: Novosti.rs
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
novinarnica svuda
NASLOVI
Zlatiborac
Turisti?ka organizacija Srbije
Novi magazin- nedeljnik Novinska agencija Beta AMSS side