Pogodne za dane u izolaciji: Predlažemo pet laganih vežbi za dobru formu
05.04.2020 Beograd

Pogodne za dane u izolaciji: Predlažemo pet laganih vežbi za dobru formu

Pogodne za dane u izolaciji: Predlažemo pet laganih vežbi za dobru formu Foto: Pixabay
Za očuvanje vitalnog tela veoma je važno da se izbegava dugotrajno zadržavanje u istoj poziciji

Promenljive vremenske prilike i vanredna situacija nikako nisu izgovor da telo bude pasivno. Ipak, kako savetuje strukovni fizioterapeut, Predrag Radnić, sa Vojnomedicinske akademije, trebalo bi praktikovati samo lagane vežbe, da ne bi kojim slučajem došlo do povrede ili do pojave bola, i potrebe da se traži lekarska pomoć:

- Najbolje bi bilo da se dan započne vežbama istezanja i vežbama jačanja mišića. Možete da se istežete i u sedećem i u stojećem položaju, s tim da je neophodno da se vodi računa da se ne prelazi granica bola. Dakle, kad i ako zaboli, trebalo bi zastati, napraviti pauzu pa pokušati opet. Bol je zaštitni mehanizam organizma o kojem mora da se vodi računa. Takođe, veoma je bitno da se pravilno diše, a to znači da se tokom napora vazduh izdiše.

Naš sagovornik kaže da je za očuvanje vitalnog tela veoma važno da se izbegava dugotrajno zadržavanje u istoj poziciji:

- Poželjno je da se na svakih 10 do 15 minuta promeni položaj tela. Na primer, ukoliko se čita u ležećem položaju, trebalo bi ustati, prošetati ili se protegnuti i promeniti pozu, premeštanjem u fotelju ili okretanjen na drugi bok. Izbegavanjem opterećenja i dugog zadržavanja u istom položaju predupređuje se pojava bolova u leđima, vratu, kukovima i kolenima.

Koje su lagane vežbe pogodne za dane u izolaciji i kako možemo da vežbamo kod kuće savetuje Predrag Radnić.

 

Rotiranje

U stojećem položaju prekrstite ruke preko grudi i polako rotirajte telo u struku. Ponavljajte onoliko koliko vam prija, više puta na dan.


Niz butinu

U stojećem položaju, dok su vam ruke opružene niz telo, savijajte se u struku tako da vam šake klize niz butine. Ovo je uz rotiranje još jedna vežba istezanja koja prija i prevenira bol.

 

Čučnjevi

Čučnjevi su idealni za jačanje mišića nogu. Da bi dali rezultat važno je da se izvode pravilno. To znači da kolena u čučnju ne bi trebalo da prelaze vrhove nožnih prstiju, kičma bi trebalo da bude ispravljena, a stomak zategnut. Pravilno dišite i uradite onoliko čučnjeva koliko vam prija, više puta u toku dana.

 

Tegići

Flašice od pola litre vode mogu da budu idealni tegići za jačanje mišića ruku. Zauzmite uspravan stojeći stav i tegove podižite paralelno ispravljajući i opružajući ruke. Što veći broj ponavljanja izvedete rezultat je vidljiviji.

 

Izvijanje

U stojećem položaju postavite ruke na krsta i izvijajte se lagano unazad. Vodite računa da vam istovremeno vrat prati liniju kičme, odnosno i glavom bi trebalo težiti unazad.

autor: AP izvor: Novosti.rs
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
enovina
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
novinarnica svuda
NASLOVI
Zlatiborac
Novi magazin- nedeljnik Novinska agencija Beta AMSS side