07.07.2012 Dalas

Kriza pospešuje lepotu

Kriza pospešuje lepotu
Vremena krize i stiskanja novčanika ne donose ništa dobro osim - lepote! Dok se na sve strane štedi i presabira svaki dinar, jedino se više troši na dobar izgled.

 

Istraživači iz Teksasa, po ko zna koji put su dokazali ranije već potvrđenu tezu da ekonomska kriza pozitivno utiče na kozmetičku industriju. Taj fenomen več ima i svoje ime - "efekat karmina".

Iako se potrošnja smanjuje u svim sferama života, i muškarci i žene, možda baš zbog toga, žele da izgledaju privlačniji, i sebi i drugima. 

Žene imaju mnogo veću potrebu da kupuju kozmetičke i druge proizvode za ulepšavanje u vreme recesije, navodi se u studiji Hrišćanskog univerziteta.  


Prošle godine je, recimo, prodaja kozmetike za negu tela, šminke i parfema u SAD uvećana za jedanaest odsto u odnosu na prethodne godine.

Kina, Meksiko i Argentina takođe su prošle godine zabeležili dvocifreni rast prodaje proizvoda za negu ulepšavanje, dok je u Britaniji i Francuskoj taj rast iznosio devet, odnosno tri odsto.

Ekonomska kriza povezana je sa rastom prodaje kozmetičkih proizvoda još od Velike depresije, tako da ovo nije nov fenomen, objasnili su istraživači. Efekat karmina je vrlo jak u doba kriza.

Oni su, putem niza eksperimenata pokušali da dođu do objašnjenja kako i zašto ekonomska kriza utiče na ponašanje žena. Koristili su realne podatke o potrošnji i pitali potrošače da li bi kupili određeni niz proizvoda ako postoje naznake da sledi recesija.

Pokazalo se da pre svega žene, ali i muškarci, ne žele da troše na "nepotrebene" proizvode osim onih koji doprinose njihovom boljem izgledu.

Žene svesno žele da urade nešto što će im pomoći da se osećaju dobro u svojoj koži, a ono što im pomaže da se osećaju dobro istovremeno je ono što ih čini atraktivnijim za muške poglede, zaključak je istraživanja.
 

 

autor: AA izvor: Tanjug/Novi magazin
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
novinarnica svuda
NASLOVI
Zlatiborac
OTP banka lizing
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side