Fitness saveti: Kada je pravo vreme za obrok, pre ili posle treninga?
01.09.2019 Beograd

Fitness saveti: Kada je pravo vreme za obrok, pre ili posle treninga?

Fitness saveti: Kada je pravo vreme za obrok, pre ili posle treninga? Foto: pixabay
Neki od nas više vole jutarnji, a neki večernji trening, ali niko ne želi da dođe u situaciju da trenira na prazan želudac i bez imalo energije, koja će ga na trening motivisati. Međutim, jedna od najvećih fitneš dilema, je ona kako pronaći balans između treninga i obroka i kada je idealno vreme za obrok, pre, ili posle treninga.

Nutricionisti tvrde da se odgovor na ovo pitanje krije u našem organizmu, naravno, ukoliko možemo da ga oslušnemo i uvidimo šta nam najviše prija i u odnosu na to što nam najviše prija biramo hoćemo li obrok imati pre ili posle treninga.

Takođe, nutricionisti savetuju, da ako ste tip koji jede pre treninga obrok imate 30 minuta do 2 sata pre samog treninga, kako bi se hrana svarila i kako biste izbegli osećaj mučnine. Ako želite da iz svog treninga izvučete maksimum potrebno je da vaš obrok bude kombinacija belančevina i ugljenih hidrata, koja će vam dati pravu dozu energije za intenzivan kardio trening.

Pre vežbe ne bi trebalo da unosite tešku hranu, koja nadima i stvara osećaj tromosti, već se odlučite za bananu, tost hleb sa sirom i avokadom, grčki jogurt i voće, ili neki laganiji obrok u kome uživate.

Obrok pre vežbanja trebalo bi da sadrži od 200 do 250 kalorija, kako bi zadovoljio potrebnu količinu energije pred trening, a opet kako ne bi opteretio vaš želudac.

Takođe, važno je da pre treninga popijete adekvatnu količinu vode, kako tokom intenzivnog napora ne biste dehidrirali.

Ako ste tip osobe, koja jede nakon treninga, odlučite se, takođe za kombinaciju ugljenih hidrata i belančevina, jer belančevine pomažu oporavak mišića, dok ugljeni hidrati podstiču regeneraciju energije.

Nakon treninga vaše telo je iscrpljeno i potrebna mu je energija, zato je važno da odaberete odnos koji će vas oporaviti i regenerisati mišiće, ali to nikako ne znači da treba da preterate sa količinom. Ukoliko želite da uspostavite kalorijski deficit i istopite masne naslage, vodite računa da se nakon treninga uobročite i pojedete samo onoliko koliko je dovoljno da se već posle nekoliko minuta osetite sitim.

autor: JU izvor: Lepota i zdravlje
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
  • Novinaru VOICE-a Igoru Išpanoviću nagrada Novosadske novinarske škole Novinaru VOICE-a Igoru Išpanoviću nagrada Novosadske novinarske škole

    Novinaru Vojvođanskog istraživačko-analitičkog centra (VOICE) Igoru Išpanoviću večeras je u Novosadskoj novinarskoj školi uručena nagrada za najbolju medijsku priču na temu ekstremizma, radikalizacije ili terorizma.

  • Uručenje Nobelovih nagrada biće virtuelno, ceremonija otkazana Uručenje Nobelovih nagrada biće virtuelno, ceremonija otkazana

    Fizička ceremonija uručenja Nobelovih nagrada u Stokholmu 10. decembra je otkazana, prvi put da se to desi od 1944. godine, zbog pandemije Kovida-19, objavila je danas Nobelova fondacija.

  • Sajam knjiga u decembru, ako epidemiološka situacija bude povoljna Sajam knjiga u decembru, ako epidemiološka situacija bude povoljna

    Međunarodni beogradski sajam knjiga koji je trebalo da bude održan od 25. oktobra do 1. novembra 2020, odložen je za sredinu decembra ove godine, ukoliko epidemiološke prilike budu dozvolile, saopšteno je danas iz Beogradskog sajma.

  • U Holivudu dogovoren pandemijski protokol kako bi se pokrenula filmska mašinerija U Holivudu dogovoren pandemijski protokol kako bi se pokrenula filmska mašinerija

    Holivudski sindikati postigli su sporazum o pandemijskim protokolima sa glavnim studijima koji će omogućiti ponovo pokretanje proizvodnje filmova i televizije posle šest meseci zastoja i sve veće nezaposlenosti.

  • Na severu Banata sva tri para orlova krstaša uspešno izvela potomstvo Na severu Banata sva tri para orlova krstaša uspešno izvela potomstvo

    Društvo za zaštitu i proučavanje ptica Srbije saopštilo je danas da su sva tri para orla krstaša na severu Banata ove godine uspešno izvela potomstvo, te je njihova populacija sada bogatija za tri mlada orla.

  • U Parizu preminuo glumac Majkl Lonsdejl U Parizu preminuo glumac Majkl Lonsdejl

    Britansko-francuski glumac Majkl Lonsdejl (Michael Lonsdale) koji je u francuskoj bio poznat kao Mišel Londal i ostvario karijeru dugu 60 godina u filmu i pozorištu, preminuo je danas u svom domu u Parizu u 90. godini, saopštio je njegov agent.

  • Mali koraci koji zaslužuju veću pažnju Mali koraci koji zaslužuju veću pažnju

    Danas skoro svako koristi brojač koraka, pedometar ili ga ima u svom telefonu. Uveče pred spavanje, kad želimo da proverimo koliko smo koraka tog dana napravili, možemo se zapravo iznenaditi koliko smo kilometara prešli. Iznenaditi i biti ponosni na sebe. To nas takođe može motivisati da sutradan pređemo malo više, prekosutra još više i tako iz dana u dan možemo povećavati broj koraka. Jednog dana ćemo se probuditi u telu koje je u top formi, telu koje su izvajali oni mali koraci na početku.

  • Impresivno pravno nasleđe Rut Bejder Ginsburg Impresivno pravno nasleđe Rut Bejder Ginsburg

    Sutkinja američkog Vrhovnog suda Rut Bejder Ginsburg, koja je preminula u 87. godini, ostavila je impresivno pravno nasleđe borbom protiv rodne diskriminacije, ali i prazninu u instituciji u osetljivom trenutku uoči predsedničkih izbora u novembru, prenosi Radio slobodna Evropa (RSE) pisanje svetskih medija.

  • Održano virtuelno proglašenje dobitnika nagrada Emi Održano virtuelno proglašenje dobitnika nagrada Emi

    Dodela nagrada Emi, ekvivalenta Oskarima za televizijska ostvarenja, održana je sinoć u SAD potpuno virtuelno zbog epidemije korona virusa.

  • Avion na voodonik prioritet Erbasa Avion na voodonik prioritet Erbasa

    Razvoj aviona s pogonom na vodonik je "strateški prioritet" multinacionalne evropske kompanije "Erbas" koja je obelodanila tri koncepta od kojih će jedan postati avion i ući u saobraćaj 2035. godine.

Preporuke prijatelja
novinarnica svuda
NASLOVI
Zlatiborac
Turisti?ka organizacija Srbije
Novi magazin- nedeljnik Novinska agencija Beta AMSS side