30.07.2011 London

Fejsbuk i Tviter podstiču krizu identiteta

Fejsbuk i Tviter podstiču krizu identiteta
Društvene mreže Fejsbuk i Tviter stvaraju novu generaciju ljudi koji su opsednuti sobom i imaju dečju potrebu da vide reakciju drugih na svaki korak koji naprave, upozorili su naučnici.

Stalna izloženost društvenim mrežama kod korisnika stvara “krizu identiteta”. Oni žele sve veću pažnju, baš kao dete koje očekuje da njegova majka isprati svaki njegov potez.

Više od 750 miliona ljudi na svetu koriste Fejsbuk da bi drugima pokazivali fotografije, video zapise i obaveštavali ih o svojim aktivnostima i razmišljanjima.

Profesorka na britanskom univerzitetu Oksford Berones Grinfild veruje da intenzivno sklapanje prijateljstava putem interneta, kao i sve veća izloženost komjuterskim igricama, mogu ljudima praktično da reprogramiraju mozak.

Rezultat toga je smanjena koncentracija i potreba za trenutnim, kratkotrajnim zadovoljstvom.

Kod osoba koje mnogo vremena provode na društvenim mrežama i u druženju sa virtuelnim prijateljima primetne su slabe neverbalne veštine. Njima, na primer, teško pada da druge osobe gledaju u oči tokom razgovora.

Milioni ljudi koriste i Tviter, koji im omogućuje da postavljaju kratke poruke i fotografije koje mogu da vide drugi ljudi u mreži.

Profesorka Grinfild kaže da zabrinjava koliko banalnih poruka se širi putem Tvitera.

“Zašto bi uopšte neko bio zainteresovan šta neko drugi sprema za doručak. To me podseća ma malo dete koje kaže: ‘Mama, vidi šta sam sad uradio’. Čini se kao da oni prolaze kroz svojevrsnu krizu identiteta”, rekla je Grinfild.

autor: MP izvor: Novi magazin/DailyMail
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
novinarnica svuda
NASLOVI
Zlatiborac
OTP banka lizing
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side