14.09.2018 Beograd

Evo kako da vaše trčanje prođe bez upala i grčeva

Evo kako da vaše trčanje prođe bez upala i grčeva Foto: Pixabay
Bilo da se pripremate za maraton ili samo rekreativno džogirate, grčevi i upale mogu da postanu noćna mora i unište vam sportski entuzijazam.

Biznis insajder razradio je savete stručnjaka kako da izbegnete ove probleme tokom trčanja. Prenosimo vam nekoliko preporuka.

Ostanite hidrirani

Redovno pijenje vode čini čuda vašem telu – od smanjenja glavobolje, do gubitka kilograma, sve do poboljšanja vaših atletskih sposobnosti.

Iako nije dokazano da dehidracija izaziva grčeve, stručnjaci veruju da voda može da umanji stepen bola koji oni izazivaju.

Konzumirajte elektrolite

Kada nemate dovoljno ovih jona u telu može da dođe do slabljenja mišića, upala i grčeva.

Glavni elektroliti tela uključuju kalijum, natrijum, hlorid, kalcijum i magnezijum. Uzimanje namirnica bogatih hranjivim sastojcima, uključujući banane, kisele krastavce, kelj i jogurt, pomoći će vam da pravilno balansirate elektrolite.

Istežite se pre trčanja

Istezanje pre trčanja pomoći će vam da se zagrejete, sprečite neželjene posledice nakon trčanja (upale i grčeve mišića), ali i da izbegnete povrede.

Nemojte da jedete pre treninga

Eksperti preporučuju da ne jedete dva sata pre treninga, kao i da ne pijete velike količine tečnosti.

Studija iz 2005. godine objavljena u časopisu „Nauka i medicina u sportu“ pokazala je da su trkači koji su jeli veliku količinu hrane u odnosu na telesnu težinu od jedan do dva sata pre trke, razvili simptome prolaznog bola, povezanog sa vežbanjem.

Pratite kako se hrana koju jedete odražava na vas

Obratite pažnju tokom jedne nedelje, recimo, kako se određena hrana odražava na vašu psihu i organizam. Da li ste umorni ili naduti, da li imate više ili manje energije kada jedete konkretnu hranu, neka su od pitanja na koja možete brzo da dobijete odgovor ukoliko samo malo obratite pažnju.

Ovo je dobro da znate jer ćete tako najlakše da stvorite rutinu koja vam najviše odgovara.

Počnite sporo i lagano

Svako ko se ikada takmičio u trčanju zna da ne treba odmah da date sto posto i jurite poput geparda. Krenite laganim tempom, a potom ubrzavajte. Tako ćete sprečiti upale, koje će sigurno da nastanu ako krenete prebrzo da trčite od samog starta.

Na ovaj način ćete da izdržite i da trčite duže.

Kontrolišite disanje 

Vilijam Roberts, lekar na Univerzitetu Minesota, kaže da većina abdominalnih grčeva prestane kada započnete duboko da dišete, koristeći dijafragmu.

"Ako ne koristite vašu dijafragmu, ograničićete snabdevanje kiseonikom, a ovo može biti uzrok grčeva i težih nogu", ističe Roberts.

Postavite sebi prepreke

Kada steknete kondiciju, postavite sebi prepreke. Iskoristite uzbrdice, trotoare, stubove i slično. To će povečati vašu kordinaciju i gipkost, a samim tim smanjuje mogućnost upala i grčeva.

autor: AP izvor: B92
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
  • Stid jači od želje za lečenjem Stid jači od želje za lečenjem

    Mnoge žene muku muče jer ne mogu da kontrolišu mokrenje. Ova pojava je karakteristična za stariju populaciju, ali se neretko dešava i mlađima, zbog čega im je u priličnoj meri narušen kvalitet života.

  • Bakterije u šoljici kafe Bakterije u šoljici kafe

    Sunđer za pranje sudova je neretko pravi izvor bakterija, ali je još opasniji trag mleka i šećera u šoljici za kafu.

  • Prednosti i mane veze sa kolegom Prednosti i mane veze sa kolegom

    Svakodnevno se viđate u kancelariji, a on je tako ljubazan, pravi džentlmen. Iznenađuje vas omiljenom čokoladom. Vremenom shvatate da tu ima nečeg više od poslovnog odnosa. I, dok se osvestite, već ste u naručju nekadašnjeg kolege.

  • Sutra dodela nagrada 69. Međunarodnog filmskog festivala u Berlinu Sutra dodela nagrada 69. Međunarodnog filmskog festivala u Berlinu

    U Berlinu će sutra uveče biti dodeljene glavne nagrade 69. Međunarodnog filmskog festivala (Berlinale), a za Zlatnog medveda se ove godine takmiči 16 filmova.

  • Aplikacija koja omogućava muškarcima da prate svoje supruge šokirala svet Aplikacija koja omogućava muškarcima da prate svoje supruge šokirala svet

    U Saudijskoj Arabiji pojavila se aplikacija koja omogućava muškarcima da prate svoje supruge i ćerke.

  • Ljubav prema sebi: Volite li sebe? Ljubav prema sebi: Volite li sebe?

    Danas je dan ljubavi. Ako ste zaljubljeme, verovatno vas je, barem usput sačekala slatka porukica, skuvana kafa za dobro jutro, ili ste pred odlazak na posao dobile poljubac i zagrljaj. To je zaista sjajan početak dana. Međutim, šta kada ostanete nasamo sa sobom, kada partner nije tu i kada ispari sva ta romantika, ili ako ste single devojka? Ima li ljubavi kada ostanete nasamo sa sobom?

  • Ljubav više nije važna, evo šta je glavni kriterijum za biranje supružnika Ljubav više nije važna, evo šta je glavni kriterijum za biranje supružnika

    Rezultati nedavnog istraživanja pokazuju da je sigurnost ta koja nas vodi pri izboru partnera sa kojim stupamo u brak. Nažalost, ljubav nema velike veze sa tim.

  • Nasa objavila kraj rada robota Oportjuniti na Marsu Nasa objavila kraj rada robota Oportjuniti na Marsu

    Američka svemirska agencija Nasa potvrdila je danas da je njihovo robotsko vozilo "Oportjuniti" (Opportunity) koje se nalazi na planeti Mars od 2004. godine ali s kojim je komunikacija prekinuta od juna prošle godine definitivno van pogona.

  • Razgovor sa ljubimcem znak inteligencije Razgovor sa ljubimcem znak inteligencije

    Svaki put kada vas slučajni prolaznik "uhvati" da pričate sa svojim kućnim ljubimcem, verovatno pomislite da se pita da li je sa vama sve u redu

  • Ilon Mask otkrio koliko košta karta za Mars Ilon Mask otkrio koliko košta karta za Mars

    Ljudi bi jednog dana mogli da se presele na Mars za manje od 100.000 dolara i vrate besplatno na Zemlju, ukoliko im se ne bude svidelo na Crvenoj planeti, piše Independent.

  • Kako da prepoznate i prevaziđete panični napad? Kako da prepoznate i prevaziđete panični napad?

    Da li vam se u neprijatnim situacijama dlanovi znoje, srce vam ubrzano lupa i postaje vam hladno? Sve su ovo jasni simptomi, paničnog napada, koji se s obzirom na trenutni način, sve učestalije javlja, gotovo kod svakoga od nas. S obzirom na intenzivne fiziočoške i emotivne promene, sa napadom panike se nije lako nositi.

Preporuke prijatelja
NASLOVI
Zlatiborac
OTP banka lizing
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side