19.10.2019 Beograd

Dijeta za treće doba

Dijeta za treće doba Foto: Pixabay
Sa starenjem dolazi do promena koje mogu da se ublaže kombinovanjem namirnica. Zbog smanjenja mišićne mase i povećanje masnog tkiva, treba jesti više integralnih žitarica, ribe i orašastih plodova

Proces starenja uzrokuje promene u sastavu tela. Neadekvatan način ishrane povezan je sa zdravstvenim problemima, smanjenjem mišićne mase i povećanjem masnog tkiva.

Vodeći zdravstveni problemi starijih osoba koji se dovode u vezu s načinom ishrane su kardiovaskularne bolesti, prelomi kostiju, poremećaji bubrežne funkcije, poremećaji raspoloženja, kognitivni poremećaji, artritis i poremećaj stanja uhranjenosti i telesne sposobnosti. Kod starijih se najčešće javlja nedostatak belančevina, gvožđa, cinka, selena, vitamina B1, B6, B12 i vitamina D.

Kako bi sačuvale dobro zdravlje, osobe u trećem dobu prednost treba da daju integralnom hlebu, belom mesu, ribi, maslinovom ulju i orašastim plodovima. Pripremu i planiranje obroka potrebno je prilagoditi fiziološkim promenama i oboljenjima koje sa sobom nose specifične promene.

Preporučeni su vitaminsko-mineralni suplementi u određenim situacijama, sa posebnim naglaskom na vitamin D, folnu kiselinu, vitamin B12 i minerale poput cinka i magnezijuma.

Prvi dan

Doručak: ovsena kaša, mleko sa manje masnoće, mleveni orasi, med, voćni sok

Užina: kompot sa voćem po želji, čaj od mente sa medom

Ručak: 150 grama piletine, spanać, salata od šargarepe

Užina: Voćna kaša od banane, jabuke, pomorandže i meda

Večera: pita sa zeljem, pita sa jabukama

Užina: voćni jogurt

Drugi dan

Doručak: hleb, nemasna šunka, namaz od nemasnog sira, paradajz, bela kafa

Užina: banana, čaj od kamilice sa kašičicom meda

Ručak: gulaš od junetine sa 100 g mesa, palenta

Užina: jogurt, pečena jabuka

Večera: bistra supa od povrća, 200 g gibanice

Užina: mleko sa kakaom

Treći dan

Doručak: malo pecivo, kašičica maslaca, kašičica džema od voća po izboru, čaša nemasnog mleka

Užina: voćna kaša od banane, jabuke, pomorandže i meda

Ručak: bistra pileća supa, kuvana pieltina, integralni pirinač sa pečurkama i povrćem

Užina: pita od jabuka

Večera: sveži kravlji sir, paradajz, parče hleba, pavlaka

Užina: banana

Četvrti dan

Doručak: pšenični griz sa mlekom, kompot od voća

Užina: banana, čaj od kamilice sa medom

Ručak: 150 grama piletine bez kostiju, 100 g krompira, 200 g kelja, kriška hleba

Užina: jogurt

Večera: sveži kravlji sir 100 grama, pečurke, paradajz, kriška hleba

Užina: pomorandža, dve mandarine ili kivi

Peti dan

Doručak: dva meko kuvana jaja, malo pecivo, paradajz, bela kafa

Užina: narendana jabuka posuta cimetom

Ručak: supa, kuvani integralni pirinač sa blagim umakom od povrća 250 g

Užina: puding 150 g, čaj od lipe zaslađen medom

Večera: domaća pašteta od tune, hleb

 

Užina: voćna kaša od banane, jabuke i pomorandže

autor: AP izvor: Novosti.rs
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
novinarnica svuda
NASLOVI
Zlatiborac
OTP banka lizing
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side