15.05.2018 Beograd

Početak gradnje prvih stanova za sektor bezbednosti krajem avgusta

Početak gradnje prvih stanova za sektor bezbednosti krajem avgusta Foto: Beta/Kabinet potpredsednice Vlade
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da izgradnja stanova za pripadnike snaga bezbednosti može da počne već krajem avgusta u tri grada - Kraljevo, Vranje i Niš.

Ona je obrazlažući Predlog zakona o posebnim uslovima za realizaciju projekta izgradnje stanova za pripadnike snaga bezbednosti u Skupštini Srbije rekla da oko 30.000 ljudi koji rade u snagama bezbednosti nemaju rešeno stambeno pitanje, a da se njih 18.905 u anketi izjasnilo da su zainteresovani za stanove.

"S druge strane, na taj način utičemo na rast BDP", rekla je Mihajlović.

Predlogom zakona je propisano da prodajna cena ovih stanova neće biti veća od 500 evra po kvadratu, kao i način na koji će stanovi biti prodavani.

Kako je rekla, za gradnju prvih 1.578 stanova u Beogradu, Nišu, Novom Sadu, Kraljevu, Vranju i Kragujevcu biće izdvojeno 64 miliona evra.

Mihajlović je dodala i da je u završnoj fazi izgradnja oglednog stana, koji se gradi po svim ekološkim i drugim standardima. Kako je rekla, sve će biti rađeno od domaćeg materijala, a usvojena je i lista domaćih proizvođača koji će moći da učestvuju u projektima.

Ona je rekla da Predlog zakona o postupku upisa u katastar nepokretnosti kao najznačajniju novinu predviđa da ubuduće građani i privreda neće morati da obilaze nekoliko šaltera i institucija da bi upisali imovinu u katastar, već će sve to raditi na jednom mestu - kod notara.

Notari će, kako se navodi, imati izvode iz katastra nepokretnosti, oni će zaključivati ugovore, umesto građana će prosleđivati katastru imovinu na upis, kao i opštinskoj administraciji i Poreskoj upravi.

Mihajlović je rekla i da Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima predviđa da maksimalna brzina na autoputevima u Srbiji bude povećana sa 120 na 130 kilometara na sat, koliko je u velikom broju zemalja EU i u regionu.

Zakonom se uvode nove i strože kazne za prekršioce ovog zakona, kao što je obavezna novčana kazna za nasilničku vožnju.

Kako je rečeno, Predlogom zakona o putevima uređuje se svojina nad javnim putevima i njihova evidencija u javnim knjigama, što je važno za nesmetano izvođenje radova na održavanju i rehabilitaciji. Biće precizirano ko je tačno nadležan za održavanje kojih puteva u Srbiji, Vojvodini i nekategorisanih puteva.

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu tereta u drumskom saobraćaju predviđa usklađivanje sa Zakonom o inspekcijskom nadzoru, što će doprineti efikasnijoj borbi protiv sive ekonomije i zaštititi prevoznike koji zakonito posluju, posebno mala i srednja preduzeća koja su danas u "sivoj zoni", a koja su procenjena na 100 miliona evra, vrate u legalne tokove i time uveća prihod budžeta.

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju preciznije reguliše izdavanja sertifikata o profesionalnoj osposobljenosti, kao i uslova za izmenu redova vožnji. Predviđa i veće kazne za prekršioce i jasna ovlašćenja inspekcija u cilju kontrole inostranih prevoznika.

Kao važnu novinu, Predlog zakona o železnici uvodi odredbu po kojoj će ubuduće oštećenje i krađa železničke infrastrukture koja predstavlja rizik po bezbednost saobraćaja biti sankcionisane kao krivično delo.

Predlog zakona o bezbednosti u železničkom saobraćaju ima za cilj dodatno povećanje bezbednosti železničkog saobraćaja, smanjenja broja nezgoda i veću konkurentnost. Redovna provera stručne osposobljenosti železničkih radnika sprovodiće se na dve godine umesto na četiri kao do sada i preciznije se uređuje ko može da osposobljava železničke radnike.

Predlog zakona o interoperabilnosti železničkog Sistema omogućava da se vozovi iz Srbije i kroz Srbiju nesmetano kreću po celoj Evropi, bez zadržavanja na granicama zbog zamene lokomotiva i voznog osoblja.

Očekuje se da smanjenju sive ekonomije doprinese i Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama, koji propisuje rok od šest godina da sve nelegalne šljunkare (njih 150) budu premeštene na zvanična lučka područja na Savi, Dunavu i Tisi. Očekivani efekti ovog zakona su da prihodi po osnovu lučkih taksi i lučkih naknada za pretovar šljunka i peska iznose oko 2,2 miliona evra godišnje.

Predlogom zakona o izmenama i dopunama Zakona o posredovanju u prometu i zakupu nepokretnosti uvodi obaveza da osnivači, vlasnici i oni koji vode poslove zakupa i prometa nekretnina nisu osuđivani, između ostalog i za mito, prevaru i krivična dela terorizma i organizovanog kriminala, pranje novca i finansiranje terorizma i terorističkih akata.

Uvodi se centralna evidencija stvarnih vlasnika pravnih lica u Srbiji, što je predviđeno Predlogom zakona o Centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika. Kao "stvarni vlasnik" biće registovana sva fizička lica koja na bilo koji način imaju 25 odsto ili više vlasništva u nekoj firmi, koja istinski imaju preovlađujući uticaj na vođenje poslova ili koja obezbeđuju novac za poslovanje firmi.

Predlog zakona o dopunama Zakona o ograničavanju raspolaganja imovinom u cilju sprečavanja terorizma u zakon se uvode sakncije za širenje oružja za masovno uništenje. Sankcije po ovom zakonu neće se odnositi samo na pojedince, već i na članove porodica lica koja se bave finansiranjem terorizma i širenjem oružja za masovno uništenje.

Među ovim zakonima su i potvrde međunarodnih konvencija i sporazumi sa Moldavijom, BiH, Marokom i Tunisom o međunarodnom saobraćaju.

autor: SA izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
Banca Intesa
NASLOVI
Zlatiborac
Belex2018
Biznis plus
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side