17.03.2020 Beograd

NBS organizovala rad u uslovima epidemije i vanrednog stanja

NBS organizovala rad u uslovima epidemije i vanrednog stanja Foto: Novi magazin/SA
Narodna banka Srbije (NBS) saopštila je danas da je, u tokom epidemije korona virusa i vanrednog stanja u Srbiji, organizovala je rad u posebnim uslovima kojima se obezbeđuje nesmetano obavljanje i kontinuitet svih ključnih funkcija.

Kako je istaknuto, to uključuje nesmetano obavljanje platnog prometa, sprovođenje monetarnih i deviznih operacija, kao i sve druge aktivnosti kojima se omogućava nesmetano funkcionisanje finansijskog sistema i obavljanje poslova koji se tiču ostvarivanja ciljeva i funkcija NBS.

Istovremeno, u cilju preventivne zdravstvene zaštite građana, dok traje vanredno stanje, NBS je odlučila da se neće održavati stručne obuke, polaganja ispita, niti bilo kakve manifestacije u njenoj organizaciji, objavljeno je na sajtu NBS.

Centar za posetioce (izložbeni prostor), biblioteka i arhiv NBS neće neposredno biti dostupni za posetioce, odnosno za spoljne korisnike.

Neće se održavati ni sastanci sa strankama u NBS, osim po potrebi, a kontakti, saradnja i komunikacija sa strankama odvijaće se, u meri u kojoj je to moguće, elektronski i preko video-konferencijskih poziva ili na sličan, zdravstveno bezbedan način.

Da bi se sprečio rizik od širenja zaraze i zaštitilo javno zdravlje NBS je preporučila i da se plaćanja, kad god je to moguće, vrši bezgotovinski (mobilnim telefonom, putem računara, platnim karticama), uključujući i plaćanja nedavno uvedenim QR kodom na prodajnim mestima.

Takođe, kad god je moguće, građani treba da koriste usluge koje banke nude na daljinu putem elektronskog i mobilnog bankarstva, odnosno da izbegavaju odlazak na šaltere banaka.

NBS za pitanja, konsultacije ili slanje dokumentacije bankama preporučuje korišćenje elektronske pošte, društvenih mreža i usluga bankarskih kontakt centara.

Iz NBS su naveli da će nastaviti intenzivnu komunikaciju s poslovnim bankama i ostalim pružaocima finansijskih usluga kako bi se obezbedilo adekvatno upravljanje operativnim rizicima, a unutar centralne banke preduzete su mere zdravstvene zaštite i bezbednosti koje se sprovode i na nivou države.

Korisnicima finansijskih usluga, kao i do sada, i dalje je dostupna mogućnost podnošenja pritužbi i prigovora na rad davaoca finansijskih usluga na internet adresi NBS.

Dok traju vanredne okolnosti, u cilju zaštite javnog zdravlja, građanima se savetuje da koriste isključivo ovaj način za podnošenje pritužbi.

Iz NBS su poručili da će i u narednom periodu nastaviti da preduzimaju sve aktivnosti za koje se proceni da su nužne u cilju zaštite zdravlja građana i zaposlenih u NBS i da obezbeđuju uslove za nesmetano obavljanje finansijskih transakcija, kao i da transparentno izveštavaju javnost o njima.

autor: SA izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
novinarnica svuda
online izdanje
NASLOVI
Zlatiborac
Biznis plus
Novi magazin- nedeljnik Novinska agencija Beta AMSS side