11.12.2011 Kragujevac

Napravljeni prvi modeli Fijata 'el zero'

Napravljeni prvi modeli Fijata 'el zero'
Fabrika "Fijat automobili Srbija" napravila je prvih petnaest modela "el zero", koji su već poslati na testiranje.

Italijanska kompanija, koja je do sada u Kragujevac uložila više od 750 miliona evra, spremna je za proizvodnju novog vozila namenjenog tržištima Evropske unije i Amerike, piše Blic.

Novi model "el zero“ kompanija "Fijat“ testira u svojim najboljim institutima u gradovima Kazinu i Torinu, u laboratoriji "Mirafijori“. U testiranjima na udar se koriste lutke od specijalnog materijala, koje su opremljene čipovima i senzorima i koje u potpunosti oponašaju ljudski organizam.

"El zero“ je vozilo koje ispunjava sve najsavremenije standarde za bezbednost, što znači da je opremljen standardnim pojasevima za sve putnike i u njega su ugrađeni i vazdušni jastuci koji putnike štite od bočnog i frontalnog udara.

Kada se pojavi u prodaji, na proleće naredne godine, biće bez sumnje jedan od najbezbednijih automobila koji se proizvode u Evropi. Testiranja mogu da traju i do dva i po meseca.

"Lutke beleže sve defekte i povrede koje bi zadesile čoveka u saobraćajnoj nezgodi. Bezbednost putnika u vozilu jedan je od najznačajnijih faktora koji utiču na prodaju vozila. Zbog toga su ispitivanja u takozvanim kreš testovima, odnosno u veštački izazvanim sudarima, bitna pre puštanja bilo kojeg novog modela vozila u masovnu proizvodnju", kaže izvor „Blica“.

Kako je izjavio Antonio Ferara, direktor FAS, "za svaki novi model automobila kompanije moraju da ulože oko 600 miliona evra, ali "Fijat" u kragujevačku fabriku ulaže više od milijardu evra“.

"Promenili smo celu fabriku, sve je novo, a kupljena je najmodernija oprema iz Italije, Nemačke i Japana. Novi model koji će se ovde proizvoditi za tržište Evrope, ali i Amerike, spada u segment B klase i treba da nasledi uspešne modele "fijat ideu“ i "lanča muzu“. Praviće se u dve verzije novog vozila, sa pet i sedam sedišta", rekao je Ferara.

"Instalirana je oprema koja može da proizvede od 30 do 60 automobila na sat, što znači da je godišnje moguće napraviti 250.000 primeraka. Kolika će proizvodnja stvarno biti, zavisi pre svega od potreba tržišta", dodao je on.

Automobil neće biti jeftin, već će prema svom kvalitetu i karakteristikama dospeti u visoku B klasu, piše Blic.

autor: IJ izvor: Blic/Novi Magazin
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
Banca Intesa
NASLOVI
Zlatiborac
Biznis plus
OTP banka lizing
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side