13.10.2018 Beograd

Na našem radaru... Miloš Kalapiš

Na našem radaru... Miloš Kalapiš
Osnivač Akademije vinskog turizma, sertifikovan kao trener vinskog turizma od ACTE – CoE (Savet Evrope), svoje znanje i iskustvo upotrebljava kako bi pomogao vinarima i usavršio ponudu vinskog turizma u Srbiji i drugim zemljama. Aktivno sarađuje sa zemljama iz okruženja na razmeni turističkih ponuda, kako kroz konsultacije tako i kroz obuke.

Takođe, na društvenim mrežama stranica “Akademija vinskog turizma” usmerava posetioce ka posebnim vinskim destinacijama i pruža savete za poboljšanje vinsko-turističke ponude.

 

Akademija vinskog turizma

Vinski turizam u Srbiji predstavlja tek otkriveni potencijal, kako za strane tako i za srpske hedoniste. Kvalitet naših vina sve više nalazi potvrde na svetskim takmičenjima, na kojima osvaja veliki broj medalja. Da bismo se najbolje približili ovim ukusima, neophodno je da ih osetimo na mestima gde oni nastaju, u vinskim podrumima, gde se vino doživljava u svom punom ukusu.

 

Moja nastojanja

Od 2010. godine bavim se razvojem vinskog turizma, pre svega u Srbiji, ali i u zemljama koje nas okružuju. Pod ovim podrazumevam razne vrste savetovanja svima koji su želeli da budu profesionalna karika u ovom lancu usluga. Na tim savetovanjima pokušavam da na konkretnim primerima prenesem stečena iskustva iz zemalja koje imaju razvijenu ovu granu turizma i time poboljšam kako uslugu tako i prihode kod vinara i drugih učesnika na vinskom putu.

Donedavno je svega nekoliko vinarija moglo da parira svetskim trendseterima vinskog turizma, danas već imamo kvalitetne objekte gde možete uživati kako u vrhunskim vinima tako i u divnim pejzažima i kulturno istorijskoj ponudi tog kraja. Svaki region ima bar nekoliko vinarija koje nam mogu biti ponos. Naša autentična kuhinja, originalne priče vinara i prelepa priroda nešto su impozantno, što predstavlja izuzetan potencijal za stvaranje jedne nezaboravne slike kako za strance tako i za nas.

 

Vinski put

Iako nemamo zvaničnu kategorizaciju, vinski put je neadekvatno obeležen, putokazi vode po istom principu do srušenih objekata i do savršenih zdanja iako naše ministarstvo ne obraća pažnju na vinarije kojih je sve više. Vinski podrumi ipak beleže sve više poseta i sve više domaćih i stranih turista izlazi sa pozitivnim komentarima. Koristeći društvene mreže, uspeli smo da privučemo turiste i da ih uvedemo u vinsku Srbiju.

Koliko vas je bilo u nekoj stranoj vinariji, a nije posetilo nijednu u Srbiji? Oduševili ste se, a da niste svesni da vas nešto mnogo lepše čeka na samo nekoliko kilometara. To je ono malo što je potrebno. A ako tako na vinski turizam pogleda i vladajuća struktura, onda će nam i uslovi za razvoj ove grane biti mnogo bolji. Ako znamo da svaka zemlja iz okruženja daje stimulanse kako bi se njihova vina plasirala u inostranstvu, onda je očigledno koliko su naše vinarije u neravnopravnoj borbi na tržištu, čak i u svojoj zemlji.

izvor: Novi magazin
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
Banca Intesa
NASLOVI
Zlatiborac
credi agricole
Biznis plus
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side