12.02.2019 Beograd

Insajder: Država jeftino prodala zemljište PKB-a, a skupo će ga platiti zbog proširenja puta

Insajder: Država jeftino prodala zemljište PKB-a, a skupo će ga platiti zbog proširenja puta
Država će zbog planiranog proširenja Zrenjaninskog puta morati da otkupljuje zemljište koje je nedavno kao imovinu PKB korporacije prodala arapskoj kompaniji Al Dahra za u proseku 4.700 evra po hektaru, objavio je danas portal Insajder.

Istraživanje Insajdera je pokazalo da je država zbog izgradnje autoputa Koridor 11 vlasnicima zemljišta u Jakovu i Boljevcu 2016. godine morala da plati nadoknadu u iznosu od 25 do 50.000 evra po hektaru, dok je za hektar poljoprivrednog zemljišta u Surčinu isplaćivano čak 130.000 evra po hektaru.

Prema dokumentaciji Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije i Uprave za kapitalna ulaganja Vojvodine planirano je, kako je naveo Insajder, da se Zrenjaninski put gradi preko parcela nekadašnjeg PKB-a.

Portal piše da su predstavnici vlasti u Srbiji u samo sedam dana različito govorili o trasama tog puta i da nisu odgovori na pitanje ko je odgovoran što nadležne institucije nisu vodile računa o tome koje je zemljište trebalo da bude izuzeto prilikom prodaje nekadašnje imovine PKB-a, i za to što će građani morati da plate propust države.

Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović je, kako piše Insajder, nedavno tvrdila da je odlučeno da se odustane od planova objavljenih na sajtu ministarstva prema kojima će se do Zrenjanina graditi autoput, na "drugoj lokaciji", a nekoliko dana kasnije, predsednica Vlade Ana Brnabić je rekla da još nikakva odluka nije doneta.

Predsednik države (Aleksandar Vučić) je, kako je naveo Insajder, u nedelju pred građanima Opova obećao izgradnju auto-puta, a sudeći prema kilometraži o kojoj je govorio praktično je ukazao da će trasa puta biti baš ona koja prolazi preko zemljišta koje je prodato Al Dahri.

Vučić je, naveo je taj portal, rekao "da je činjenica da će država graditi autoput Beograd – Zrenjanin kao i Zrenjanin – Novi Sad, i precizirao da će se put Zrenjanin- Beograd graditi u dužini od 56 kilometara".

"Auto-put te dužine može se graditi samo na postojećoj trasi, a ne na nekoj 'drugoj lokaciji' o kojoj je govorila ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović", naveo je Insajder.

Napominje se da je moguće da se veza između Beograda i Zrenjanina uspostavi preko Pančeva, ali bi ta trasa bila znatno duža, a samim tim i skuplja za izgradnju.

Odgovarajući na pitanje novinara Insajdera zbog čega je Al Dahri prodato zemljište obuhvaćeno planom za izgradnju brzog puta do Zrenjanina, Zorana Mihajlović je pre samo nedelju dana rekla da je u međuvremenu doneta odluka da se, umesto postojećeg projekta proširenja puta, gradi auto-put koji, kako tvrdi, neće ići kroz parcele prodate Al Dahri.

"Na pitanje gde bi uopšte mogao da se gradi autoput a da zaobiđe parcele nekadašnjeg PKB-a, Mihajlović je odgovorila da ne zna", piše Insajder.

Samo nekoliko dana kasnije, od premijerke Ane Brnabić građani su mogli da čuju da, kako je naveo Insajder, nije poznata trasa eventualnog auto-puta i da, suprotno tvrdnji ministarke Mihajlović, još nije doneta ni konačna odluka da li će biti građen auto-put ili brza saobraćajnica.

Na osnovu zvanične dokumentacije, vidi se da je država Srbija mesecima pre prodaje zemljišta PKB-a kompaniji Al Dahra planirala proširenje Zrenjaninskog puta, odnosno izgradnju brze saobraćajnice od Beograda do Zrenjanina. 

"Prodato je najmanje 27 parcela obuhvaćenih postojećim projektom, a nalaze se odmah pored Zrenjaninskog puta i obuhvaćene su Prostornim planom Ministarstva građevinarstva za izgradnju brze saobraćajnice Beograd-Zrenjanin. 

Na osnovu tog plana, pre tri meseca Uprava za kapitalna ulaganja AP Vojvodina sprovela je tender za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju brze saobraćajnice do Zrenjanina, a tender je raspisan neposredno nakon što je oglašena prodaja imovine PKB-a, podsetio je Insajder.

autor: MIM izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
  • RSE: Šire posledice slabljenja nemačke privrede RSE: Šire posledice slabljenja nemačke privrede

    Slabljenje nemačke privrede koja ide u recesiju moglo bi da ima šire posledice po svetsku privredu koja se već muči s trgovinskim ratovima i neizvesnošću oko Bregzita, ali i dovodi u pitanje ekonomski model najveće evropske privrede zasnovan na štednji, pišu svetski mediji.

  • Minimalna cena rada ni danas nije usaglašena Minimalna cena rada ni danas nije usaglašena

    Predstavnici sindikata, Unije polodavaca i Ministarstva finansija Srbije izneli su danas predloge o minimalnoj ceni rada, ali nisu usaglašeni, rekao je član pregovaračkog tima za utvrđivanje "minimalca" za narednu godinu u ime sindikata UGS "Nezavisnost" Zoran Ristić.

  • Evro danas 117,83 dinara Evro danas 117,83 dinara

    Dinar je danas neznatno promenio vrednost prema evru i zvanični srednji kurs je 117,8360 dinara za jedan evro, objavila je Narodna banka Srbije (NBS).

  • Ljajić: Direktna šteta od uvođenja taksi je 1,07 milion evra dnevno Ljajić: Direktna šteta od uvođenja taksi je 1,07 milion evra dnevno

    Direktna šteta za Srbiju od uvođenja taksi na srpsku robu koja se prodaje na Kosovo je dnevno približno 1,07 miliona evra, izjavio je danas ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić.

Preporuke prijatelja
Banca Intesa
NASLOVI
Zlatiborac
Biznis plus
OTP banka lizing
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side