23.04.2019 Beograd

Demostat: Uveliko kasni i izgradnja Koridora 11

Demostat: Uveliko kasni i izgradnja Koridora 11 Foto: Beta/Kabinet potpredsednice Vlade,MGSIS
Izgradnja Koridora 11, kao što je to bio slučaj i sa Koridorom 10, uveliko kasni, a stručna javnost smatra da su osnovni razlozi za to rđave pripreme radova i projektne dokumentacije, eksproprijacija koja nije obavljena na vreme, nerealna obećanja data iz političkih razloga, ali i nepostojanje domaće građevinske operative, ocenjuje portal Demostat.

"Treba podsetiti da je bilo najavljeno da će radovi na dve deonice Koridora 11 koje gradi kineska kompanija Šandong haj spid biti završeni do kraja 2017. godine što nije ostvareno. Do toga nije moglo da dođe zbog toga što je na dve deonice, od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, koje su trebalo da budu završene tokom novembra te godine, urađeno tek oko 75 odsto posla", navodi portal.

Kinezi su, dodaje portal, pripremne radove na Koridoru 11 započeli krajem 2013. godine. Nakon toga procenjeno je da će radovi do Preljine biti završeni do kraja 2018. godine ali se ni to nije desilo i proces je prolongiran na jun tekuće godine.

Pozivajući se na mišljenje eksperata, portal piše da priprema radova i izrada projektne dokumentacije nije urađena na adekvatan način i da je problem u tome što "Srbija nije sačuvala svoja velika preduzeća sposobna da grade puteve, a da jeste, kao što je to slučaj u Hrvatskoj, izgradnja Koridora 10 i 11 bi bila daleko efikasnija nego što je to slučaj".

Hrvatska je, kako se navodi u tekstu, sama gradila svoje auto-puteve, a nije se zaduživala kao Srbija i bila je u prilici da određuje ko će radove da sprovodi, dok u Srbiji to čini "onaj koji daje kredit za izgradnju".

Potpredsednik Građevinske komore Srbije Goran Rodić je za Demostat rekao da je realno očekivati da se izgradnja deonice Obrenovac - Preljina na Koridoru 11 okonča do početka letnjih odmora a da deonica Surčin - Obrenovac bude završena u decembru ove godine.

Ekonomista Milan Kovačević je ocenio da je problem, ne samo sa Koridorom 11, već uopšte sa izgradnjom saobraćajne infrstrukture u Srbiji što ne postoje adekvatni planovi kako i šta graditi da bi se ostvarili svi potencijali sa kojim raspolaže teritorija na kojoj se nalazimo.

"Nadležni u Srbiji nemaju jasnu strategiju ni kada je reč o izgradnji rečnih koridora i železničkih koridora koji imaju najveću važnost kao najjeftiniji vidovi transporta robe. Jednostavno ne postoji vizija kada treba graditi i gde, a što je najporaznije, i kada se počne sa nekom izgradnjom to se ne radi u kontinuitetu što stvara dodatne probleme", rekao je on.

autor: SA izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
  • Mihajlović: Majur dobija brzu saobraćajnicu i novu sportsku salu Mihajlović: Majur dobija brzu saobraćajnicu i novu sportsku salu

    Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović najavila je danas da za nekoliko meseci počinje izgradnja brze saobraćajnice Šabac-Loznica, saopštio je njen kabinet.

  • Evro u ponedeljak 117,9481 dinara Evro u ponedeljak 117,9481 dinara

    Dinar će u ponedeljak, 27. maja, ostati gotovo nepromenjene vrednosti prema evru i zvanični srednji kurs biće 117,9481 dinara za jedan evro, objavila je Narodna banka Srbije (NBS).

  • Evro danas 117,95 dinara Evro danas 117,95 dinara

    Dinar je danas ostao gotovo nepromenjene vrednosti prema evru i zvanični srednji kurs je 117,9511 dinara za jedan evro, objavila je Narodna banka Srbije (NBS).

  • Prosečene zarade u Srbiju u martu 54.271 dinar Prosečene zarade u Srbiju u martu 54.271 dinar

    Prosečna neto zarada u Srbiji za mart iznosila je 54.271 dinar, a bruto zarada (zajedno sa porezima i doprinosima) 74.755 dinara, saopštio je danas Republički zavod za statistiku.

Preporuke prijatelja
Banca Intesa
NASLOVI
Zlatiborac
Biznis plus
OTP banka lizing
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side