12.11.2018 Beograd

Ćulibrk (Telekom): Kupovina Kopernikus tehnolodžija bila strateška odluka kompanije

Ćulibrk (Telekom): Kupovina Kopernikus tehnolodžija bila strateška odluka kompanije Foto: print screen
Direktor "Telekoma Srbija" Predrag Ćulibrk izjavio je večeras da je kupovina "Kopernikus tehnolodžija" bila strateška odluka kompanije, budući da je reč o drugom srpskom kablovskom operatoru po veličini.

On je za RTS rekao da su optužbe na račun "Telekoma" iskonstruisale konkurentske kompanije.

On je naveo da je "Telekom Srbija" kupio "Kopernikus" od poljskog investicionog fonda "Abris" i da se radi se o drugom operatoru po veličini na tržištu Srbije.

Odgovarajući na tvrdnje Ratela da "Kopernikus" ima 51.000 korisnika, a ne četiri puta više kao što navodi Telekom, Ćulibrk kaže da je reč o zastarelim podacima.

"Dobili smo preko 200.000 korisnika – 145.000 korisnika televizije i 60.000 korisnika interneta, a Ratel ima zastarele podatke", tvrdi direktor Telekoma.

"Kopernikus" ima servise u preko 60 gradova u Srbiji na sopstvenoj infrastrukturi i gotovo da dostiže 300.000 domaćinstava, naveo je Ćulibrk.

Prema njegovim rečima, navodi koji su se proteklih dana pojavili u medijima bili pokušaj da se Telekom zaustavi u realizaciji svojih ciljeva.

"Zaprepašćeni smo što je ovo pitanje ispolitizovano, to smo doživeli kao ničim izazvan snhronizovani napad na Telekom", dodao je Ćulibrk.

Ćulibrk je uveren da je jasno čiji bi to interes bio – "onih igrača kojima razvoj Telekoma ne odgovora".

"SBB ima 55 odsto udela na tržištu, imajući u vidu da suvlasnik te kompanije Dragan Šolak pravio jaku kompaniju, dok je Telekom stagnirao sve ove godine", kaže Ćulibrk.

Govoreći o ceni "Kopernikusa" od 195 miliona evra, Ćulibrk kaže da kablovski operatori nisu na tržištu od juče.

"Agresivni razvoj operatora krenuo je još od 2000. godine, a svoju infrastrukturu su gradili često na javnim resursima Telekoma, Elektroprivrede Srbije, javnih komunalnih preduzeća", objašnjava Ćulibrk i dodaje da su od toga nastale imperije.

Na pitanje o prodaji Telekoma, Ćulibrk je napomenuo da to sada nije tema.

Prema njegovim rečima, zadatak menadžmenta je da očuva i uveća vrednost kompanije.

Kada je pokušana privatizacija 2015. godine, bilo je mnogo zainteresovanih kupaca koji su ključni rizik prepoznali u kablovskim operatorima jer predstavljaju pretnju za tržišnu poziciju Telekoma, dodao je Ćulibrk.

Direktor Telekoma smatra da zbog tog rizika nije ni dostignuta očekivana cena.

Kako kaže, nakon te neuspele privatizacije, Telekom je redefinasao svoju strategiju i postavio ; dva cilja - razvoj sopstvene optičke infrastrukture i akviziciju kablovskih operatora.

On je istakao da nema dilemu da će kupovinom "Kopernikusa" uvećati vrednost kompanije, dodajući da sve plaćeno po tržišnoj ceni od oko hiljadu evra po korisniku.

autor: MIM izvor: Beta
Ostavi komentar Ostavi komentar >>
Ostavi komentar
Pročitajte i...
Preporuke prijatelja
Banca Intesa
NASLOVI
Zlatiborac
credi agricole
Biznis plus
Novi magazin- nedeljnik Medija centar Novinska agencija Beta societe AMSS side